[ad_1]

به گزارش مرآت، سردار حسین اشتری در نشستی که به منظور بررسی حوادث اخیر کشور برگزار شد، گفت: روز ۲۲ شهریور من برای ماموریتی برای رویداد اربعین به شهر شلمچه رفته بودم که واقعه فوت مرحومه امینی را به من گزارش دادند و همان لحظه چند مورد را تذکر دادم از جمله اینکه به دقت و فورا به موضوع رسیدگی شود، هوای خانواده و پدر و مادرش را داشته باشند و اگر قصور و تقصیری انجام شده رسیدگی شود. پس از آن نیز خودم را به تهران رساندم و حتی شخصا حدود ۲۰ دقیقه با پدر آن مرحومه صحبت کردم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این اتفاق افزود: کاری که از سوی ماموران ما انجام شد، چیزی فراتر از رویه مرسوم و جاری نبود و کاری بود که توسط مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و آنچه که وظیفه انسانی و اسلامی ما بوده کاملا رعایت شده بود.

وی درباره وقایع و پیامد‌های این اتفاق گفت: بعد از خاکسپاری که در روز اربعین در سفر انجام شد، تجمعاتی شروع شد که در ابتدا اعتراضی بود، اما بلافاصله تبدیل به اغتشاش شد و کار به تعرض به اموال عمومی، شعار‌های هنجارشکنانه، حمله به بانک‌ها و سوپر‌مارکت‌ها و … کشیده شد و مردمی که از روی هیجان و احساس ناراحتی به خیابان آمده بودند فورا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و این هوشمندی و بصیرت مردم واقعا قابل ستایش و تقدیر و تحسین است.

سردار اشتری با بیان این که حفاظت از جان و مال و ناموس مردم وظیفه پلیس است، تصریح کرد: وقتی کار به اغتشاش کشیده شد، نیرو‌های انتظامی، بسیج و بخشی از نیرو‌های سپاه پاسداران برای مقابله با اغتشاشگران و تامین امنیت وارد عمل شدند و جانانه ایستادگی کردند. در این بین برخی از خواص و خودی‌ها هم نادانسته و بدون اطلاع، برخی به عمد و برخی نیز غیرعامدانه اظهار نظر‌هایی کردند و این جریانات ادامه داشت تا سخنرانی حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) که راه را برای مردم و مسئولان روشن، دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس و ناامید کردند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی خود که برای نخستین بار بعد از دو سال در جایی خارج از حسینیه برگزار شد، موارد بسیار مهمی را بیان کردند از جمله همین موضع‌گیری بدون تحقیق عده‌ای از خواص که از آن‌ها خواست موضع و صحبت‌های خود را اصلاح کنند که برخی اصلاح کردند، اما برخی نیز این کار را نکردند؛ ایشان همچنین هجمه به پلیس را هدفمند و برنامه ریزی‌شده توصیف و تضعیف پلیس و حمله به آن را تضعیف و حمله به امنیت کشور عنوان کردند. این سخنان بسیار راهگشا و روشن‌کننده بود.

فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران تصریح کرد: همانطور که رهبری نیز اشاره کردند، دشمنان یک جنگ ترکیبی شدیدی را علیه ما به کار گرفته که اوج آن در این واقعه مشهور بود. جمهوری اسلامی ایران حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته که اوج آن در دهه ۶۰ و زمانی بود که منافقان روزانه ۱۵۰ نفر را ترور می‌کردند، بعث با ایران وارد جنگ شده بود و دنیا هم ما را تحریم کرده بود، اما این ماجرا و این فتنه واقعا یک اتفاق و واقعه بی‌نظیر در طول تاریخ جمهوری اسلامی بود چراکه پیچیدگی بسیاری داشت و دشمن تمامی توان خود را در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و رسانه‌ای به میدان آورده بود، اپوزیسیون داخلی و خارجی و حتی سران فتنه هم فعال شدند و اتفاقات زیادی را داد.

وی با اشاره به عملیات رسانه‌ای دشمن افزود: یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های رسانه علیه کشور ما در این فتنه انجام شد؛ شبکه سعودی اینترنشنال به صورت ۲۴ ساعته اقدام به پمپاژ خبری می‌کرد و طوری شده بود که مثلا اعلام می‌کرد همین الان در فلان خیابان درگیری و تجمع است و ما پشت نمایشگر‌های مرکز پلیس آن خیابان را نگاه می‌کردیم و می‌دیدیم که هیچ خبری نیست؛ البته برخی جا‌ها واقعا کار‌های جنایتکارانه‌ای انجام می‌دادند مثلا در برخی شهر‌ها مغازه‌های مردم را غارت کردند، خودرو‌ها را آتش زدند و به خانه‌هایی که احساس می‌کردند مردی در آن‌ها نیست حمله کردند و اگر ایستادگی جانانه نیرو‌های عمل‌کننده نبود، اتفاقات خیلی فاجعه‌باری رخ می‌داد؛ با این‌حال پلیس تا حد امکان با رافت برخورد می‌کند، اما وقتی کسی به قصد جنگ با مردم به خیابان می‌آید، پلیس بر سر امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و هرکجا که لازم باشد برخورد شدیدی انجام خواهیم داد.

سردار اشتری ادامه داد: سناریوسازی‌ها و کشته‌سازی‌های نیز از دیگر پیچیدگی‌های این فتنه بود؛ هر کسی که در این مدت به هر دلیلی می‌مرد آن را رسانه‌ای می‌کردند و به گردن نظام می‌انداختند. کسی خودکشی کرده بود، سکته قلبی کرده بود و… و سریعا آن را به گردن نظام می‌انداختند. یا مثلا مورد داشتیم که فیلمی پخش شد که پلیس خانمی را هل می‌دهد و خانم به زمین می‌افتد؛ وقتی فیلم کامل آن را دیدیم در آن فیلم آن خانم ۷ مرتبه به سمت پلیس‌ها حمله‌ور می‌شود و قصد دارد با آن‌ها درگیر شود، یک مرتبه با تیغ موکت‌بری حمله می‌کند و بار آخر با چنان فحش‌های شرم‌آوری که نهایتا پلیس او را هل می‌دهد و به زمین می‌خورد. بعد از دستگیری مادر این خانم آمده و می‌گوید که دایی‌اش در خارج است و به آن‌ها گفته برای گرفتن اقامت باید در این تظاهرات حاضر شوند، با پلیس درگیر شوند و فیلم بگیرند تا مدرکی برای گرفتن پناهندگی و اقامت باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: این اواخر واقعا این‌ها برای زدن و کشتن و به قصد براندازی به خیابان می‌آمدند. همین اواخر ۱۷ نفر مسلح و ۹۴ نفر از افراد وابسته به سازمان منافقین و خانواده‌های آنان را دستگیر کردیم و به این دلیل است که می‌گویم به قصد جنگ با جمهوری اسلامی آمده بودند، اما به یاری خداوند، حمایت مردم، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی نیرو‌های انتظامی و امنیتی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: