[ad_1]

به گزارش مرآت؛

از «سای تک دیلی»، عفونت یا آلودگی با «سارس-کوو-۲» ، ویروس پاندمی «کووید-۱۹» می‌تواند تعداد گونه‌های باکتری در روده یک فرد را کاهش دهد. این تنوع کاهش یافته میکروبیوم فضایی برای رشد و نمو میکروب‌های خطرناکی فراهم می‌سازد.

یک مطالعه جدید که در نشریه «ارتباطات طبیعت» منتشر شده، این مطلب بر این واقعیت استوار است که در دهه‌های اخیر استفاده گسترده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای مبارزه با عفونت‌های ناشی از باکتری های بیماریزا  موجب نابودی باکتری هایی شد که در برابر داروهای موجود آسیب پذیر بودند و در عوض گونه‌های باکتری بر جا ماندند که در برابر آنتی بیوتیک مقاوم هستند. همچنین در گذشته اختلال در نسبت باکتریایی روده با کرونا شدیدتر مرتبط شناخته شده است.

با این حال این سوال مطرح بوده که کدام اول روی داده است؟ آیا عفونت ویروس کرونا موجب اختلال در میکروبیوم احشا می‌شود یا اینکه یک احشای ضعیف شده موجب آسیب‌پذیرتر شدن بدن در برابر این ویروس می شود؟ این مطالعه جدید به نظر می‌رسد که از توضیح اول پشتیبانی می‌کند. تحقیقات جدید همچنین فاش کرده است که گونه‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک می‌توانند وارد جریان خون شوند و بیماران را با خطر عفونت‌های خطرناک ثانوی مواجه سازند.

این تحقیقات روی ۹۶ مرد و زن بستری مبتلا به کرونا در سال ۲۰۲۰ در شهرهای نیویورک و نیوهون ایالت کانتکتیکت انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان داد اکثریت بیماران تنوع پایینی از میکروبیوم روده داشتند. همچنین جمعیت چندین میکروب از جمله گونه‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک افزایش نشان داده است که علت آن احتمالا استفاده گسترده از آنتی بیوتیک در اوایل پاندمی بوده است.

در ۲۰ درصد از بیماران، این باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک یافت شده در روده وارد جریان خون شده بود. این محققان می‌گویند تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چرا این گروه از افراد با خطر بالاتر ابتلا به عفونت‌های ثانوی رو به رو هستند.

[ad_2]

منبع

Shares: