[ad_1]

سید جواد حقیقت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با بیان این که در حال حاضر ۳۱۶ هزار و ۱۲۹ مشترک گاز در استان سمنان وجود دارد؛ اظهار داشت: در طی ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳ هزار ۴۲۷ اشتراک پذیری جدید صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان ضمن اشاره به سهم ۷۰ درصدی مصرف گاز استان در بخش نیروگاه و صنعت، ابراز داشت: در سال جاری ۷ پروژه گاز رسانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی با هزینه ای بالغ بر ۳۱۲ میلیارد ریال و پروژه گازرسانی روستای سوداغلن از توابع شهرستان آرادان با هزینه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان سمنان از زیرساخت‌های مناسبی در حوزه انتقال و توزیع گاز برخوردار است و در مسیر کریدور اصلی انتقال گاز به بخش های شرقی و شمال کشور قراردارد، به یاری خداوند و همراهی مردم عزیز، پیش بینی می شود محدودیتی در تأمین گاز مشترکین خانگی استان در فصل سرما ایجاد ‌نگردد.

حقیقت حسینی با بیان این که تعمیرات اساسی تجهیزات، ایستگاه ها و شبکه های گازرسانی بر اساس برنامه زمان بندی در حال اجرا است، یادآور شد: این شرکت برای تامین پایدار گاز در بخش های مختلف در فصول سرد سال، آمادگی کامل دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان در ادامه بیان کرد: از مشترکین انتظار داریم با رعایت اصول صرفه‌جویی و مصرف بهینه و ایمن، تداوم بهره‌مندی از این نعمت الهی را تضمین کنند تا با کاهش دما و افزایش مصرف گازطبیعی در فصل سرد سال، افت فشار و قطعی گاز در هیچ جای کشور عزیزمان اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما، خاطر نشان کرد: همه مشترکین استان سمنان هشدارها و نکات ایمنی در زمینه نحوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی را برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش جدی بگیرند.

حقیقت حسینی با اشاره به راه های پیشگیری از خطرات نشت گاز، تشریح کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن تجهیزات گرمایشی، نصب اتصالات صحیح لوازم گازسوز و عدم بکارگیری لوله های آلومینیومی برای خروج گاز سمی بخشی از مهمترین نکات پیشگیری از بروز خطر است.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با تاکید لزوم بر اطمینان مشترکین از باز بودن مسیر دودکش بخاری های گاز سوز، تصریح کرد: استفاده از کلاهک Hشکل مانع ورود و لانه گذاری پرندگان می شود؛ بر اساس تجزیه و تحلیل حوادث رخ داده در سال‌های گذشته، یکی از دلایل وقوع گازگرفتگی مسدود شدن مجرای دودکش به علت لانه گذاری پرندگان است‌.

وی به ارتفاع لازم دودکش ها از سطح بام اشره کرد و افزود: هر وسیله گاز سوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته باشد و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

حقیقت حسینی با اشاره به ممنوعیت استفاده از بخاری های بی نیاز به دودکش در فضاهای بسته مانند اتاق خواب، توصیه کرد: مشترکان باید دقت داشته باشند به هیچ وجه بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب نصب نشود و همچنین آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو قرار نگیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: