[ad_1]

به گزارش مرآت، متخصصان نکاتی را برای رفع ناراحتی بعد از یک وعده غذایی سنگین ذکر می‌کنند که به بهتر شدن هضم و حال شما کمک خواهد کرد. گاهی ممکن است بعد از مدت‌ها غذای مورد علاقه خود را خورده باشید و یا در یک مهمانی بزرگ در نهایت پرخوری کرده باشید. بعد از پرخوری یا خوردن یک وعده غذایی بسیار سنگین ممکن است احساس ناراحتی و نفخ در شما ایجاد کند. در چنین شرایطی، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید تا احساس آرامش کنید:

– پیاده روی سبک پس از هر وعده غذایی توصیه می‌شود. معمولا متخصصان تغذیه ۱۰ دقیقه پیاده روی سبک را بعد از غذا توصیه می‌کنند. کافی است برای مدتی در اطراف قدم بزنید. این کار باعث کم شدن فشار می‌شود و همچنین روند هضم را تسریع می‌کند. می‌توانید به آرامی در داخل خانه یا بیرون در فضای باز قدم بزنید تا ناراحتی خود را از بین ببرید.

به یاد داشته باشید که پیاده روی بعد از غذا باید سبک باشد. هرگز بعد از خوردن غذا تند راه نروید، دوی آهسته هم ممنوع است، زیرا می‌تواند باعث تهوع و معده درد شود.

– تنها مایع مجاز، آب: آب سم زدا یا دتاکس واتر می‌تواند به هضم و دفع سدیم اضافی مصرف شده کمک کند. بسته به سلیقه و انتخاب خود می‌توانید دتاکس واتر را به روش‌های مختلفی تهیه کنید، اما ابتدایی‌ترین آنها، آب لیمو است. کافی است یک فنجان آب گرم بردارید، چند قطره آب لیمو و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید. به آن عسل یا نمک اضافه نکنید!

همچنین، آب را یکباره نخورید، در عوض بنشینید و به آرامی آن را بنوشید تا اثر بهتری داشته باشید.

در اینجا کار‌های ممنوع را برشمرده‌ایم پس فراموش نکنید که نباید دراز بکشید. حتی اگر احساس ناراحتی می‌کنید، فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید. دراز کشیدن بعد از غذا می‌تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس اسید شود.

نکته مهم این است که اگر احساس گناه شما بعد از خوردن غذا زیاد و تکرار شونده است، یا تمایل دارید غذا را بالا بیاورید، با یک پزشک مشورت کنید.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: