[ad_1]

به گزارش مرآت، حمیدرضا آقاجانی مدیرکل پست استان سمنان گفت: اداره‌ کل پست استان سمنان برای درآمدزایی و رسیدن به برنامه چشم‌انداز تعهد درآمدزایی تعریف می‌کند که بر این پایه، در نیمه نخست امسال موفق به افزایش ۵۱ درصدی درآمد شد.

مدیرکل پست استان سمنان درباره میزان زیان‌دهی این اداره کل گفت: پست استان به ازای هر یک میلیارد تومان هزینه، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

وی با بیان اینکه پست مکانیزه و ضریب نفوذ پست در جوامع یکی از شاخص های توسعه یافتگی است، بیان کرد: ترافیک محصول‌های خرید اینترنتی وارد شده به استان سمنان در نیمه نخست امسال افزایش ۱۷ درصدی و محصول‌های صادره از استان ۱۰ درصد افزایش داشت.

آقاجانی اظهار داشت: ترافیک پستی به ازای هر شهروند در جهان و کشوهای پیشرفته بالای ۶۰۰ مرسوله در سال، سرانه مرسوله پستی در کشورهای حوزه خلیج فارس به ازای هر شهروند بین ۱۵ تا ۲۰ مرسوله و در ایران بین پنج تا ۱۰ مرسوله در سال است.

مدیرکل پست استان سمنان تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد افزایش سرانه مرسوله پستی در ایران باید بهبود یابد.

وی با اشاره به نقش پست در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: فعالیت پست و ترافیک پستی در این دوران موجب افزایش ۲ تا سه برابری مرسوله‌های پستی در استان سمنان شد.

آقاجانی اضافه کرد: روند رو به افزایش ترافیک پستی ناشی از خرید اینترنتی در استان سمنان نشان می‌دهد پست در بین مردم در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است.

مدیرکل پست استان سمنان گفت: سمنان جزو پنج استان برتر از لحاظ شاخص‌های ارزیابی بر پایه کارت امتیازی متوازن پُست در کشور است.

وی اضافه کرد: کیفیت وصول مطالبه‌های، توجه به آموزش، میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسوله‌های، ضریب تعادل درآمد بر هزینه و کیفیت ارایه خدمات پستی از جمله معیارهای بررسی در انتخاب استان سمنان به عنوان پنج پست برتر کشور است.

آقاجانی، برنامه‌ریزی صحیح، بررسی نقاط ضعف و قوت، تحلیل بازار خدمات پستی و تولید خدماتی متناسب با نیاز مشتریان و ساماندهی و نظارت کامل بر فرایندها را در ارتقای رتبه و کسب این موفقیت اثرگذار دانست.

مدیرکل پست‌استان سمنان گفت: ایستگاه تجزیه مرسوله‌های پستی در نقاط مختلف کشور در دولت سیزدهم ایجاد شده و دیگر تجزیه مرسوله به طور صرف در تهران انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: با ایجاد ایستگاه تجزیه مرسوله‌های پستی در مناطق مختلف کشور، مرسوله‌های شهروندان سمنانی از تهران به مازندران و گلستان به صورت مستقیم ارسال می‌شود و بین یک تا یک و نیم روز مرسوله‌های زودتر به دست گیرندگان خواهد رسید.

مدیرکل پست استان سمنان خاطر نشان کرد: ایجاد ایستگاه تجزیه مرسوله‌های پستی در مناطق مختلف کشور نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات پستی دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: