[ad_1]

به گزارش مرآت، حسین شیبانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزا در شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار، افراد در معرض خطر، بیماران زمینه‌ای و افراد دارای نقص ایمنی ضروری است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌ها تاثیر به‌سزایی در افزایش سطح ایمنی بدن افراد و جلوگیری از همه‌گیری ویروس‌ها دارد، ابراز داشت: تزریق هر چهار مرحله واکسن کرونا برای افراد بالغ باید در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

شیبانی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته مراجعان به مراکز درمانی شهرستان‌های شاهرود و میامی با علامت‌های سرماخوردگی و شبیه آنفلوآنزا و کرونا  افزایش داشته است، تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در این دو شهرستان فوت نکرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در این بازه زمانی ۲۱ نفر در بیمارستان و مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: از این تعداد پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته وی، ۲۰ نفر از بستری شدگان در مراکز درمانی به آنفلوآنزا و تنها یک نفر به کرونا مبتلا است.

شیبانی با اشاره به اینکه پاسخ آزمایش حدود ۴۰ درصد از مراجعان به آنفلوآنزا مثبت اعلام شد، ابراز داشت: از این تعداد ۹۸ درصد به آنفلوآنزای نوع A و ۲ درصد به نوع B این بیماری دچارند.

وی تصریح کرد: ابتلا به آنفلوآنزا برای افرادی دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و زنان باردار خطرناک است، این افراد باید  با روش‌های پیشگیری بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود بر استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری‌ تاکید کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: