[ad_1]

به گزارش مرآت، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با تسلیت حادثه تروریستی روز حرم مطهر حضرت شاهچراغ و شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه غم بار گفت: جای غصه دارد که دشمن دست به چنین جنایتی در حرم یکی دیگر از امام زادگان بزرگوار بزند و به ایح حرم مطهر حسارت کند.

وی در ادامه به رسالت مطبوعات و رسانه ها در جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد تبیین در فعالیت های رسانه ای شاه بیت نظام و دولت است و نگاه مقام معظم رهبری در این خصوص به نشریات، روزنانه ها و رسانه ها به عنوان مخاطب خاص مطرح است.

فلاح با تاکید بر اینکه جهاد تبیین جهاد تبلیغ نیست تصریح کرد: اگر چنین بود که آقا می فرمودند “جهاد تبلیغ”و جهاد تبیین بیان دست آوردها، پیشرفت ها و … نیست گرچه بیان دست آوردها و پیشرفت ها بسیار خوب است اما اصل جهاد تبیین مطرح شده به معنای رسیدن به گفت و گوی اقناع کننده است.

وی با بیان اینکه در گفت و گو اقناع کنندگی مطرح می شود افزود: باید در جهاد تبیین به جوانان و قشرهای مردم اعلام نماییم که ایران خانه شماست و شما در این خانه شریک هستید و بخش مهمی از سرمایه کشور نیز شما جوانان و نوجوانان هستید.

فلاح به غفلت دستگاههای فرهنگی در این امر اشاره و تاکید کرد: در مسایل اخیر کشور می پذیریم که دستگاههای فرهنگی نتوانسته اند به وظایف خود عمل کنند و به نسل جوان ثابت نمایند این کشور و سرماه مال آنان است و امروز با هم در گفتمان به فاصله افتاده ایم و باید با تلاش مضاعف این مشکل را برطرف نماییم.

وی با اشاره به حمایت دولت از مطبوعات و رسانه ها تصریح کرد: این جور نیست که دولت از روزنامه ها حمایت نکند و پرداخت یارانه و معافیت بیمه ای اتفاقاتی است که دولت انجام می دهد.

فلاح به مظلومیت بخش فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: بخش فرهنگ مظلوم است و جای تاسف بسیار بزرگ است این است که مظلومیت مربوط به ارشاد اسلامی نیشتر است و این جای تاسف دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در مظلومیت بخش فرهنگ و هنر انچه شما را دچار زحمت می کند اول ما را قربانی می کند تصریح کرد:  باید هم نیمه پر و هم نیمه خالی لیوان را ببنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: