[ad_1]

به گزارش مرآت، ایرج کارخایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: درطی هفته پدافند غیرعامل بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزایش آمادگی جامعه برابر انواع تهدیدات، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولان، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم  رااز هدف اجرای این برنامه‌هاعنوان کردوافزود:برنامه‌های این هفته تبیین گر و آموزش محور خواهد بود.

وی با تإکید براینکه باید نقاط آسیب‌پذیر برای ارتقا آمادگی در مقابل تهدیدها ابتدا شناسایی و نسبت به تأمین، اصلاح و برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد،  ادامه داد: پدافند غیرعامل یک اصل و ضرورت مهم است.

کارخایی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته به گونه‌ای تدوین شده که در مباحث نوین و تهدیدات جدید، مباحثی را برای آموزش و ارائه به خصوص به نسل جوان داشته باشد افزود: کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، و مصون‌سازی تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت از مهم‌ترین رویکردهای پدافند غیرعامل است که دست‌یابی به آن کمک همه‌جانبه دستگاه‌ها و عموم مردم را نیز می‌طلبد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان  خاطرنشان کرد: رسالت اصلی پدافندغیرعامل حفظ و حراست از جان و مال مردم ، زیرساخت‌ها و سرمایه‌های کشور و کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری ملی و تداوم خدمات‌رسانی در زمان بحران است.

وی با تأکید براینکه مهمترین هدف از برنامه‌های این هفته آن است که تجهیزات و عوامل خطرزا شناسایی و از بروز حادثه پیشگیری شود، ادامه داد: لازمه این امر آموزش است لذا برگزاری مانور تخلیه اضطراری در دبیرستان دخترانه امامی سمنان در راستای آموزش و آمادگی دانش آموزان و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در مدارس برگزار شد.

کارخایی با اشاره به برنامه های این هفته دراستان سمنان ابراز کرد: فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم و برگزاری رزمایش و مانور برای کسب و آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۱ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان  از بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی و هنری و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و تاکید کرد: تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل استان سمنان است.

وی با اشاره به تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها و ۱۱ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل اظهار کرد: برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف و چهار رزمایش منطقه‌ای در واحدهای تولید کننده مواد شیمیایی برای افزایش آمادگی و توان مقابله با تهدیدات از دیگر برنامه‌های هفته پداند غیرعامل استان است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: