[ad_1]

به گزارش مرآت، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت مبتنی بر آمارهای ارسالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شهرستان سمنان در ابتدای هفته جاری بازهم در وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار، ماند. آمارها نشان از افزایش شیوع ویروس کرونا در استان سمنان دارد چرا که تعداد شهرهای زرد نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته است.

شهرستان شاهرود نیز در جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است تا در کنار مهدی شهر و سمنان سه لکه زرد رنگ نقشه کرونایی استان سمنان را شکل دهند.

شهرستان سرخه برای پنجمین هفته متوالی در شرایط نارنجی قرار دارد و گویا قرار نیست به این زودی ها رنگ زردی بر رخسار ببیند.

شرایط نارنجی در واقع همان هشدار جدی است و نشان از شیوع ویروس در بین جامعه دارد.

در حال حاضر میامی نیز در شرق استان سمنان در کنار دامغان در وضعیت آبی قرار دارد شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز در غربی‌ترین نقاط استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی هستند اما به واسطه زرد شدن سمنان و شاهرود بخش قابل ملاحظه‌ای از نقشه استان سمنان به یکباره زنگ رنگ شده که نشان از هشدار جدی دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از جمع‌هایی که امکان رعایت پروتکل‌ها مانند گردش هوا وجود ندارد و همچنین شست شوی دست‌ها و ضدعفونی کردن آنها از جمله توصیه‌های بهداشت و درمانی‌ها به مردم استان سمنان است.

چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بنا به این آمار تعداد شهرهای نارنجی در استان نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: