[ad_1]

به گزارش مرآت، سردار منصور شوقانی در همایش توانمندسازی و آموزش و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و اعضای شورای محله‌های اسلامی میامی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سند راهبردی ده ساله اعتلای بسیج که به تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده بیان کرد: این سند چهار راهبرد اصلی در قرارگاه‌های ۹ گانه دارد که خوشبختانه شهرستان میامی به عنوان یک شهرستان نمونه در استان سمنان توانسته به خوبی در راستای این سند زرین عمل کند.

وی با بیان اینکه تمرکز بر هشت میلیون جوان مؤمن انقلابی پای کار به عنوان یکی از راهبردهای سند اعتلای بسیج محسوب می‌شود، افزود: راهبرد دوم عرصه‌های نقش آفرینی در مؤلفه‌های هفت گانه چله دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن به مقوله علم و پژوهش، سبک زندگی اسلامی، ایرانی، مبارزه با فساد، اجرای عدالت، علم و اخلاق، اقتصاد مقاومتی مردم پایه، عزت ملی، مرزبندی با دشمنان و مسائلی که به عنوان جهاد امید آفرینی می‌تواند نقش آفرینی کند، اشاره فرموده‌اند.

توجه به راهبردهای بسیج

جانشین سپاه استان سمنان با بیان اینکه راهبرد سوم، بعد ساختاری و تعالی مردمی کردن ساختار بسیج است که امروز شاهد هستیم هر کسی که به عنوان فرمانده پایگاه محسوب می‌شود، در یک محله و مسجد نقش آفرینی می‌کند، تاکید کرد: محله محوری و مسجد محوری در زمره بخش‌های این ساختار است که خوشبختانه شاهد هستیم ارتباط خوبی بین ارکان آن شامل امام جماعت، فرمانده پایگاه، مردم، امنا و مسئولان قرارگاه شامل فرماندار، امام جمعه و … شکل گرفته است.

شوقانی بیان کرد: راهبرد چهارم امنیت اجتماعی پایگاه با نگاه ورود مردم است امروز شاهد هستیم آن چیزی که دشمنان نشانه گرفته‌اند، بر هم زدن امنیت کشورمان است. امنیت در ابعاد مختلف شامل اقتصادی، اجتماعی، احساس ناامنی و مقدسات و … مسائلی هستند که این روزها مورد هجمه قرار دارند.

وی افزود: هتک حرمت به قرآن، حجاب، پرچم ایران اسلامی، ولایت مطلقه فقیه به عنوان نایب امام عصر (عج) و ارکان نظام اسلامی روش دشمنان در پیش برد اهدافشان است. برآورد دشمنان در اندیشکده های آمریکایی بر این است که اگر آمریکا به عنوان یک کدخدای دهکده جهانی، قرار است مدیریت کند، باید تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ باید قدرتش را جهانی و رو به رشد کند اگر غیر از این باشد، روز به روز رو به افول خواهند رفت و تمرکز این طرح نیز بر خاور میانه و غرب آسیا و چند کشور به عنوان تهدید است.

عصبانیت دشمنان

جانشین سپاه استان سمنان ادامه داد: فشارهای بسیار زیادی که در این ایام برای تمرکز بر انرژی هسته‌ای و فضای برجام برای ایران اسلامی ایجاد کردند نشان می‌دهد اقتداری که نظام اسلامی در دنیا دارد و دستاوردهای بسیار عظیم ایران اسلامی، دشمنان را روز به روز عصبانی‌تر می‌کند.

شوقانی با بیان اینکه اغتشاشات به عنوان یکی از راهبردهای دشمنان که جمعیت نخبگان کشور را هدف قرار داده، از جمله دیگر راهبردهای دشمنان علیه ایران اسلامی است که باید در قبال آن هوشیار بود، بیان کرد: دشمنان برای اول مهرماه برنامه داشتند تا دانشگاه‌های کشور را به آشوب برسانند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند جریان آشوب‌ها را با بسیج همه جریانات نخبگانی کشور شامل اساتید، معلمان، دانش آموزان و … را با اعتصابات صنفی اقشار مختلف ارتباط بدهند، تاکید کرد: برخی مطالبات صنفی به حق است و نظام برای رفع آنها تلاش می‌کند اما دشمنان از آن، موج رسانه‌ای درست می‌کنند لذا باید بسیجیان به عنوان افسران جنگ نرم، هوشیار باشند.

[ad_2]

منبع

Shares: