[ad_1]

به گزارش مرآت، امیر کرم‌زاده با بیان اینکه استان سمنان جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است ابراز داشت: طبیعت بکر، آب‌های روان، جنگل، کویر، آسمان پر ستاره و بناهای تاریخی فاخر از جمله جاذبه‌های این استان است که می‌توان از آن به‌عنوان قاره‌ای کوچک و با تنوع اقلیمی و آب و هوایی بالا و مقصدی تازه و بکر برای گردشگران یاد کرد.

وی افزود: در کنار این جاذبه‌ها، زیرساخت‌های قابل ‌توجهی نیز در جای‌جای این استان برای پذیرش و اسکان گردشگران فراهم شده است و توسعه کیفی و کمی زیرساخت‌های گردشگری با جذب سرمایه‌گذار به خوبی دنبال می‌شود.

اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: اکنون ۳۰ پروژه گردشگری با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان در دست ساخت اسکه تکمیل این طرح‌ها زیرساخت‌ها و ظرفیت گردشگر پذیری استان را ارتقاء می‌دهد.

کرم‌زاده بیان کرد: اجرای طرح‌های گردشگری استان زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی است که پس از بهره‌برداری از آن‌ها، یک هزار و ۳۳۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری ۱۵ واحد تأسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری ۱۵ واحد تأسیسات گردشگری، برگزاری ۱۵ دوره آموزشی برای راهنمایان، مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در تهران، نمایشگاه علمی و فرهنگی رایزنان جمهوری اسلامی ایران در تهران از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در استان سمنان است.

کرم‌زاده بیان کرد: بیش از ۶۰ جشنواره و رویداد گردشگری در سال‌جاری برنامه‌ریزی شد و بخشی از آن تا کنون اجرا شده است.

جشنواره گردشگری «گل‌غلتان نوزاد» در امیریه دامغان، جشنواره گردشگری «امام در» درشهر کلاته رودبار دامغان، جشنواره «زمرد حبله‌رود» در شهرستان گرمسار، مشارکت در برگزاری جشنواره گردشگری تابستانه شهر شهمیرزاد، جشنواره گردشگری «سفر به توران» در شهرستان شاهرود، جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق کالپوش» در شهرستان میامی، جشنواره گردشگری «آداب‌ و رسوم محلی چاشم» در شهرستان مهدی‌شهر و جشنواره سفر به کویر سمنان در مرکز این استان از جمله رویدادهای گردشگری برگزار شده است.

ورود بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی به استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۴ گردشگر خارجی و بیش از یک ‌میلیون گردشگر داخلی در یک سال گذشته وارد استان سمنان شدند و ۶۴۲ هزار و ۹۴۰ گردشگر نیز در استان اقامت کردند.

هم‌اکنون ۱۵ هتل، ۱ هتل‌آپارتمان، ۱ متل و ۵ مهمان‌پذیر، ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۷ اقامتگاه سنتی، ۸۷ خانه مسافر، ۵ مجتمع گردشگری، ۶ اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، ۲۹ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ رستوران بین‌راهی، ۲۰ سفره‌خانه سنتی و ۳ موسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

وی افزود: در یک‌ سال گذشته، ۲۶ فقره موافقت اصولی از طریق سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شد که در مراحل مختلف اداری برای اجرا شدن طرح در دست پیگیری است.

کرم‌زاده ادامه داد: در این مدت مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه‌گذاری ۵۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با پیش‌بینی اشتغال ۹۸۸ نفر صادر و عملیات ساختمانی طرح‌ها آغاز شد.

وی بیان کرد: هفت طرح ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲۸۰ نفر در حال اجراست و ۱۰۷ اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: