[ad_1]

به گزارش مرآت، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در حاشیه آئین مانور و زنگ نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه امامی شهرستان سمنان، با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه در مبحث مهم پدافند غیرعامل اظهار کرد: هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد، می تواند به همان اندازه در زمان بروز بحران از حوادث و مخاطرات جلوگیری کرد.

وی با عنوان این مطلب که در دنیای امروز که شاهد افزایش روزافزون مناقشات و چالش‌های فراوان هستیم، قطعاً تنوع تهدیدات، هر کشوری را وادار به دفاع از قلمرو ملی خود می‌کند، افزود: این دفاع می‌تواند در حوزه‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، فیزیکی و سایر حوزه‌های غیرنظامی تعریف شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه خنثی کردن و ممانعت از دستیابی دشمن به اهدافش، مستلزم ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان است که با تمرین آمادگی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل امکان‌پذیر است، تصریح کرد: با اجرای الزامات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل، می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌های ناشی از تهدیدات و بحران ها کم کرد و در جهت حفظ منابع کشور گام برداشت.

کارخایی با تاکید بر اینکه مدارس به عنوان بهترین مکان و دانش‌آموزان به عنوان بهترین قشر جهت اطلاع‌رسانی و انتقال مبحث در راستای اهمیت پدافند غیرعامل هستند تا بتوانند این مهم را به آینده سازان انتقال دهند، گفت: آموزش و پرورش، تاثیر بسزایی در مباحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه دارد. اگر به دنبال ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و رسیدن به نقطه مطلوب آن در بین دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آن ها داریم، یقینا باید از ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش کمک گرفت.

وی اهداف نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس را شناساندن وظایف این حوزه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام دانست و گفت: به نظر می رسد بسیاری از دانش آموزان ما شناخت درستی از اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل ندارند و اصرار بر نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل نیز شناساندن وظایف این بخش به جوانان است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: