[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ در این روزها که غربی ها دنبال به آشوب کشاندن خاک ایران هستند، شاید بد نباشد که بدانیم خودشان روزهای پر التهابی را می گذرانند ،که در بایکوت رسانه ای از منظر مردم جهان دور مانده است.

تلاش معاندان در ۲۶۰ شبکه ماهواره ای با هزینه های میلیاردی انجام شد و استعمارگران تلاش کردند از آشوب در ایران نهایت حمایت خود را انجام دهند تا بلکه بتوانند از این آب گل آلود بهره ای برده و برای مردم بحران زده خود نفت و گازی تهیه کنند، اما بصیرت و هوشیاری مردم ایران در مدت کوتاهی بساط فتنه گران غرب زده را جمع کرد و آرامش به کشور بازگشت.

اما امسال اتحادیه اروپا به دلیل بحران انرژی با مسائلی سختی می بایست دست و پنجه نرم کند و منتظر آشوب در تک تک کشور های بلوک خود باشد.

به طوریکه براساس تحلیل های موجود امسال اتحادیه اروپا زمستان سختی را در پیش رو دارد و شاید بتوان گفت افزایش قیمت انرژی، کالاهای اساسی، نا امنی های سیاسی و اقتصادی، بحران‌های جدیدی است که به دست خود این کشورهای مدعی پیشتاز اقتصاد و دموکراسی ایجاد شده است.

زمستان امسال تاریک ترین فصل برای مردم این بلوک است و  جنگ روسیه و اوکراین ضربه مهلکی را بر پیکر اتحادیه اروپا وارد آورده و همه معادلات آنها را برهم زده است و این اتحادیه در تله تحریم ها علیه روسیه افتاده است و زمانی که با قطع صادارت گاز روسیه مواجه شد، هیچوقت تصور نمی کرد چنین بحرانی را شاهد باشد.

آمار تورم اتحادیه اروپا بدترین وضعیت تاریخی را نشان می‌دهد، حتی کارشناسان پیش بینی کرده اند،  تورم و کمبود گازی که در زمستان رخ خواهد داد موجب بروز اغتشاشات خیابانی در این کشورها شود.

البته هرچند هم اینک نیز مردم بحران زده این اتحادیه وضعیت مناسبی ندارند و به نوعی به عصر حجر بازگشته اند  و به شدت با بحران انرژی روبرو شده به طوریکه برای تامین انرژی مورد نیاز خود به جنگل ها هجوم برده تا از چوب درختان استفاده کرده و گاهی اوقات هم پهن گاو را خشک کرده و می سوزانند.

و این بحران تا حدی جدی است که نخست وزیر انگلیس تنها پس از ۴۵ روز از تشکیل کابینه استعفا داد تا سندی دیگر بر اوضاع آشفته اقتصادی این کشورها گذاشته شود.

تظاهرات در فرانسه آلمان و انگلیس نیز برگی دیکر از بحران در این کشور ها است و سکوت رسانه های غربی در برابر این اتفاقات سانسور گسترده خبری است اما در آینده نزیدک این آشوب های خیابانی گسترده تر خواهد شد  و پرده از رفتارهای دوگانه غرب برخواهد داشت.

در نهایت باید گفت ناامیدی اروپا از گاز روسیه و فرسایشی شدن جنگ میان دو کشور اوکراین و روسیه، ایران را تنها امید غرب برای تامین انرژی انها را به بهره کشی ازمنابع کشور ما سوق داده بود و با برنامه ریزی ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور به دنبال سود و منفعت خود بودند که تیر آنها به خطا رفت و بازهم توطئه آنها برملاشد.

یادداشت//

حسن هانی زاده،کارشناس مسائل خاور میانه

 

 

[ad_2]

منبع

Shares: