[ad_1]

به گزارش مرآت، مسعود جهانسیر رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات مراکز درمان اعتیاد بهزیستی اظهار کرد: در نیمه اول امسال با اقدامات درمانی و بستری معتادان در کمپ های ترک اعتیاد، ۷۲۲ نفر از افراد مبتلا به اعتیاد بهبود یافتند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که نجات معتاد، نجات فرد نیست، نجات جامعه است خاطرنشان کرد: اعتیاد علاوه بر عوارض جسمی و روانی، دارای عوارض و عواقب ناگوار خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی هم برای فرد و هم برای جامعه است لذا می بایست با اجرای اقدامات و برنامه های پیشگیری از اعتیاد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری برداشت.

رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه اعتیاد نوعی بیماری ناشی از عدم آگاهی از عوارض سوء استفاده از مواد افیونی است، اظهار کرد: باورهای غلط افراد، رهایی از مشکلات با روی آوردن به مواد مخدر، مشکلات روحی و روانی، درگیری های خانوادگی و آلوده شدن توسط افراد آلوده از جمله عوامل گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد است.

جهانسیر ادامه داد: هم اکنون ۶ مرکز اقامتی درمان اعتیاد در شهرستان شاهرود فعال هستند که یکی از این مراکز مختص بانوان است.

رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: از این مراکز دو مرکز به عنوان مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ نیز فعالیت می کنندکه همگی بر اساس پروتکل های سازمان بهزیستی دارای پزشک، مسئول فنی، روانشناس و مددکار هستند.

وی از فعالیت دو مرکز سرپائی درمان اعتیاد در شهرستان شاهرود خبر داده و افزود: ۳۴۰ معتاد از ابتدای سال جاری تاکنون از خدمات این دو مرکز بهره برده اند.

جهانسیر به فعالیت تنها مرکز کاهش ناشی از اعتیاد شهرستان اشاره و تصریح کرد: این مرکز در قالب سرپناه شبانه و تیم سیار به ۱۴۴ بیمار درگیر اعتیاد خدمت رسانی کرده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: