[ad_1]

به گزارش مرآت؛ جعفر صفاخواه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی، صدور و تمدید پروانه فعالیت فروشگاه‌های انحصاری هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، مشمول تبصره ماده ۲ قانون نظام صنفی، پروانه فعالیت و بهره‌برداری از این مراکز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بر این اساس تنها مرجع صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی است و این امر زمینه‌ساز فعالیت قانونمند فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان است.

صفاخواه با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، نظارت بر کیفیت، اصالت، قیمت و … آثار صنایع‌دستی بر عهده وزارتخانه است، افزود: در این راستا در استان سمنان تا کنون ۵ پروانه تولید فروشگاهی صادر و بیش از ۱۲ پروانه دیگر در دست بررسی و صدور است.

وی با بیان اینکه فروش نظام‌مند صنایع‌دستی گام مؤثری بر دوام این هنر صنعت در سطح استان است، گفت: وجود فروشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی و مراکز عرضه تولیدات بومی، نقش مؤثری نیز در رشد گردشگری و تبدیل استان از معبر به مقصد سفر دارد.

صفاخواه ادامه داد: صنایع‌دستی در تعاریف تخصصی گردشگری به عنوان کالای گردشگری هر منطقه شناخته می‌شود و به همراه سوغات بومی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون بیش از ۲۲ فروشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان فعال است و معاونت صنایع‌دستی استان سمنان در حال نظام‌مند کردن فعالیت این فروشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: