[ad_1]

به گزارش مرآت، مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی حدود ۳۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام گرفته است

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته و دو هزار و ۴۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام گرفته، یک هزار و ۸۱۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق … به ارزش ریالی بالغ بر دو هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کشف و تشکیل پرونده و برای بررسی به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل صمت است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: همشهریان سمنانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: