[ad_1]

به گزارش مرآت، علی اصغر جلالی با اشاره به آخرین وضعیت طرح خرید تضمینی دام از عشایر استان سمنان با هدف تقویت بازارهای فروش محصولات تولیدی این قشر، تاکید کرد: ۱۱۰ میلیارد تومان میزان کل خرید دام از عشایر استان سمنان است که ۸۰ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان از مجموع خرید تضمینی دام‌های استان سمنان سهم عشایر مهدی شهر و ۸۰ میلیارد دیگر متعلق به دیگر نقاط استان بود، تاکید داشت: ۲۰ درصد مطالبات عشایر استان از بابت خرید تضمینی دام باقی مانده که در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه بدهی‌های عشایر البته با نهاده‌های دامی تهاتر شده است، بیان کرد: در کنار تهاتر که یک راهکار خوب برای تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر است، تسهیلاتی نیز برای تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر پرداخت می‌شود.

جلالی با بیان اینکه این تسهیلات از طریق طرح دامدار کارت پرداخت می‌شود، تاکید کرد: ۳۵ میلیارد تومان از تسهیلات دامدار کارت هنوز پرداخت نشده که عشایر و دامداران می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها، درخواست شارژ دامدار کارت خود را بدهند و بانک‌ها هم موظف هستند تا این شارژ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در طرح دامدار کارت، عشایر میزان مورد نیاز تأمین علوفه را از بانک‌ها به صورت شارژ دامدار کارت دریافت و با آن علوفه تهیه می‌کنند و پس از فروش دام‌هایشان مبلغ را می‌پردازند، تاکید کرد: این تسهیلات به دامدارها کمک کرده تا بتوانند مشکلات تأمین علوفه را کاهش دهند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان همچنین با اشاره به مشکلات دامداران و عشایر در بازپرداخت سررسید وام‌های بانکی نیز گفت: تمهیدات و همراهی لازم از سوی بانک‌ها در ارتباط با این موضوع درخواست شده و امیدواریم که صورت گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: