[ad_1]

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

به گزارش مرآت، علی حسین‌پور، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در جلسه کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در این اداره کل، مالیات را یکی از درآمدهای اصلی دولت عنوان کرد و گفت: به اعتقاد اکثر اقتصاددان‌ها، مالیات رایج‌ترین و سالم‌ترین تأمین مخارج دولت در تمام دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مالیات با اعمال تحریم‌های ظالمانه توسط دشمن یکی از مطمئن‌ترین ابزارهای درآمدی دولت است، افزود: عدالت در وصول مالیات می‌تواند مهم‌ترین مشوق برای مشارکت مردم در این امر مهم باشد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به نقش مالیات در ذخیره‌سازی منابع خدادادی گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کرد تا این ذخایر برای سایر نسل‌ها هم قابل‌استفاده باشد و آنها هم بتوانند از این سرمایه برخوردار باشند.

حسین‌پور تصریح کرد: امروز بخشی از درآمدهای نفتی برای هزینه‌های جاری استفاده می‌شود؛ در حالی که این سرمایه ملی متعلق به همه نسل‌هاست. اگر دولت خدماتی را ارائه می‌دهد، باید هزینه‌های آن را از مردم در قالب مالیات دریافت کند و این مصداق بارز عدالت مالیاتی است.

وی با اشاره تقویت نقش مالیات در هدایت و تنظیم‌گری اقتصاد کشور عنوان کرد: مالیات یکی از ابزارهای مالی در اقتصاد بوده و در برخی از مواقع، دریافت مالیات نقش تنظیم‌گری را ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان مالیات‌هایی از قبیل مالیات خودروهای لوکس، خانه‌های خالی، منازل مسکونی و ویلاهای گران‌قیمت را یکی از عوامل تنظیم‌گری و هدایت‌گری اقتصاد در جامعه عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد بخشی از تورمی که در حوزه مسکن ایجاد شده است، ناشی از واسطه‌گری و دلالی باشد.

حسین‌پور با اشاره به ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور تصریح کرد: نسبت‌های مختلفی بر اساس پژوهش‌های متعدد انجام‌شده، حاکی از نسبت‌ها و ارقام مختلفی از فرار مالیاتی در اقتصاد کشور محاسبه و اعلام شده است و در این راستا، سازمان امور مالیاتی به دنبال کشف گلوگاه‌های فرار مالیاتی است و در این زمینه مصمم به مبارزه با فرار مالیاتی و احقاق حقه دولت خواهد بود.

وی با اشاره به همیاری و همکاری دستگاه‌های نظارتی در امر مبارزه با فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به‌عنوان یک دستگاه اجرایی با ابزارهای قانونی محدود مواجه بوده و به همین منظور، سازمان امور مالیاتی با صدور دستورالعمل مجامع تصمیم‌گیری، نسبت به تشکیل کارگروه مبارزه به فرار مالیاتی اقدام کرده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان اضافه کرد: در این کارگروه، با استفاده از ظرفت سایر دستگاه‌های عضو نظیر اداره کل اطلاعات استان، استانداری، دادگستری و پلیس اقتصادی توانستیم در جهت تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی و همچنین مبارزه با فرار مالیاتی گام‌های اساسی برداریم.

حسین‌پور اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی و همفکری کلیه دستگاه‌ها در استان بتوانیم ضمن اجرای صحیح عدالت مالیاتی و همچنین تحقق اهداف سازمان، در جهت احقاق حقوق حقه دولت گام برداریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: