[ad_1]

به گزارش مرآت؛ مهدی صمیمیان گفت: از مجموع ۲۹ میلیارد تومان اعتبار پرداختی از محل ارزش افزوده برای آبادانی روستاهای استان سمنان طی یکسال گذشته، ۱۵ میلیارد تومان به ۲۹۴  روستای دارای دهیاری و ۱۴ میلیارد تومان به فرمانداری‌ها برای هزینه‌کرد در روستاهای بدون دهیاری پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و اکنون با اقدام‌های انجام شده مهاجرت از روستاهای استان سمنان متوقف شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار داشت: توزیع میزان اعتبارات بین دهیاری‌های استان سمنان در دولت سیزدهم افزایش قابل توجه داشت که نشان از توجه دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به توسعه روستاهاست.

وی ابراز داشت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای دهیاری‌های استان سمنان در دولت سیزدهم درنظر گرفته شد که در مقایسه با سال‌ گذشته ۶۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

صمیمیان اضافه کرد: برای تجهیز و توسعه روستایی انواع ماشین‌آلات عمرانی از جمله تراکتور و مینی‌لودر نیز خریداری و بین دهیاری‌های استان سمنان توزیع شده است.

بر پایه سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت افزون بر ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

[ad_2]

منبع

Shares: