[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در فضای مجازی، با آگهی کاریابی و استخدام در ادارات دولتی مواجه شده و پس از تماس با شخص آگهی‌دهنده، وی خود را به‌عنوان مسئول هسته گزینش یکی از ادارات دولتی معرفی و اظهار داشت در صورت تکمیل مدارک امکان استخدام رسمی برای متقاضی وجود دارد.

وی اضافه کرد: متهم پس از جلب اعتماد شاکی، به بهانه‌های مختلف درخواست واریز مبالغی به حساب خود را مطرح می‌کند و شاکی در مجموع مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون ریال به حساب متهم واریز و بعد از آن دیگر پاسخگو نیست که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

فداییان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق مستندات ارائه شده از سوی شاکی، در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی مجرم سایبری شدند و مشخص شد که این فرد حداقل به مدت سه سال در بسترهای فضای مجازی، آگهی کاریابی منتشر کرده و با وعده استخدام دختران جوان در شرکت‌های معتبر و جلب اعتماد خانواده‌های آن‌ها، مدارک را دریافت و فرزندانشان را به سفرهای به ظاهر آموزشی می‌برده است.

فدائیان در ادامه گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، این کلاهبردار سایبری زمانی که در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی استان سمنان بود، توسط کارآگاهان خبره پلیس فتا دستگیر و جهت اخذ اظهارات و ادامه سیر مراحل قانونی به این پلیس منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از آنکه با مستندات و ادله غیرقابل‌انکار روبه‌رو شد، لب به اعتراف گشود و به ۱۵ فقره اغفال دختران در شهرهای مختلف و کلاه‌برداری بیش از ۱۳ میلیارد ریالی از آن‌ها اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: