[ad_1]

به گزارش مرآت، محمد حسینی مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: امسال برداشت ۱۰۰ هزار تُن چغندر قند از مزارع شهرستان میامی برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت پیاز از ۱۶۰ هکتار مزارع این شهرستان در حال انجام است، تصریح کرد: برداشت ۱۰هزار تُن پیاز با میانگین عملکرد ۶۰ تُن در هکتار از مزارع میامی پیش‌بینی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها امسال همزمان با ۲۰ استان کشور در استان سمنان اجرا می‌شود، ابراز داشت: این طرح در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع دیم در شهرستان میامی بخش کالپوش اجرا می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: این طرح در ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم، چهار هزار هکتار جو، ۲ هزار هکتار حبوبات، ۲ هزار هکتار دانه‌های روغنی، یکهزار هکتار گیاهان علوفه‌ای و ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح انجام می‌شود.

وی از افتتاح نخستین کارخانه خوراک دام شهرستان میامی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این کارخانه خوراک دام با ظرفیت تولید سالانه ۳۵ هزارتُن خوراک دام و طیور در ناحیه صنعتی میامی به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی با بیان اینکه این کارخانه خوراک دام با استفاده از هشت میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال ساخت است، افزود: ساخت این کارخانه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه نخستین گلخانه تجاری میامی در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: این گلخانه به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و با استفاده از تسهیلات بانکی معادل هفت میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: