[ad_1]

به گزارش مرآت، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت مبتنی بر آمارهای ارسالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شهرستان سمنان از وضعیت آبی در ابتدای هفته گذشته به وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار، تغییر شرایط داده است.

این آمارها نشان از افزایش شیوع ویروس کرونا در مرکز استان دارد. از سوی دیگر شهرستان سرخه برای سومین هفته متوالی در شرایط نارنجی قرار گرفته است. شرایط نارنجی در واقع همان هشدار جدی است و نشان از شیوع ویروس در بین جامعه دارد.

دو تغییر دیگر نیز رنگ بندی کرونایی نسبت به هفته‌های قبل داشته و آن هم ورود شاهرود و مهدی شهر از وضعیت زرد به آبی است. در حقیقت آمارها حاکی از کاهش ابتلای به کرونا در این شهرستان است. در حال حاضر میامی نیز در شرق استان سمنان در کنار دامغان و شاهرود در وضعیت آبی قرار دارد.

وضعیت آبی در واقع شرایط تثبیت شده بیماری کرونا محسوب می‌شود اما به معنای پایان همه محدودیت‌ها و پروتکل‌ها نخواهد بود چرا که با بی احتیاطی، ممکن است دوباره شرایط استان تغییر کند.

شهرستان‌های مهدی‌شهر، گرمسار و آرادان نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، همانند هفته گذشته هیچ شهری از کشور در وضعیت قرمز قرار ندارد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۱۸ به ۱۹ شهر رسید. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۲ به ۲۰۳ افزایش داشت و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۳۸ به ۲۲۶ شهر کاهش یافت.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: