[ad_1]

به گزارش مرآت، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دامپروری و طیور در استان سمنان در عرصه تأمین غذای مورد نیاز مردم، ابراز کرد: سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع فرآورده دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان تأمین کننده بخشی از نیاز کشور در بخش فرآورده‌های گوشتی است، تاکید کرد: روزانه ۱۰۰ تن مرغ مازاد تولیدی استان سمنان به خارج از استان صادر می‌شود که نشان می‌دهد این استان در تأمین نیازهای پایتخت و دیگر استان‌ها هم دخیل است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی اولویت سازمان دامپزشکی است لذا ترویج آزمایشگاه‌ها و رصد تولیدات محصولات گوشتی و پروتئینی از جمله اقداماتی است که این اداره کل در استان صورت می‌دهد، گفت: واکسیناسیون دام و طیور در این استان به عنوان راهکار مؤثر مقابله با بیماری‌های دام در دستور کار است.

حسینی با بیان اینکه استان سمنان بزرگترین تولیدکننده داروهای دامی نیز محسوب می‌شود، گفت: فعالیت ۱۲ کارخانه تأمین داروی دامی نه تنها نیاز استان بلکه بخش اعظم نیاز کشور را هم به داروهای دام و طیور رفع می‌کند که این اقدام ماحصل تلاش متخصصان داخلی است که سبب می‌شود نیازی به خارج نداشته باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: