[ad_1]

به گزارش مرات، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، همزمان با کاهش بیماری کرونا در سراسر استان سمنان شرایط رنگ بندی شهرستان‌های استان نیز تفاوت کرده است به این ترتیب که دامغان و مهدی شهر در وضعیت زرد یا همان هشدار کرونایی قرار دارند.

تنها شهرستان موجود در وضعیت نارنجی استان سمنان سرخه است که همچنان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان از این بابت نگرانی دارند. چرا که فقط ۱۵ شهر دیگر به جز سرخه در کل ایران اسلامی در وضعیت نارنجی با همان هشدار جدی قرار دارد.

دیگر نقاط استان سمنان مانند میامی، شاهرود، سمنان، آرادان و گرمسار در وضعیت آبی یا شرایط تثبیت شده کرونایی قرار دارند.

مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان همچنان بر واکسیناسیون به خصوص دز سوم و چهارم و تکمیل چهار دز چرخه دریافت واکسن تاکید دارند و مراکز بهداشتی نیز مردم را واکسینه می‌کنند چرا که امکان دارد بازهم همه چیز برای بازگشت موج هشتم کرونا فراهم شود.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها به خصوص در مدارس از جمله مهمترین موضوعات دیگری است که در استان سمنان باید به آن توجه داشت تا شرایط به سمت تغییر پیش نرود. همچنین در شهرستان سرخه تدابیر جدی‌تری اعمال شده اما از مردم هم خواسته شده تا همراهی بهتری با این طرح‌ها و پروتکل‌ها داشته باشند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است و لذا آمار کرونا و رنگ بندی کرونایی استان مجموع آمارهای حاصله از این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: