[ad_1]

به گزارش مرات، جعفر صفاخواه سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کمیته‌های تخصصی صنایع‌دستی می‌توانند در زمینه شناسایی فعالان صنایع‌دستی، تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه‌های تخصصی صنایع‌دستی، فراهم کردن زمینه حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری رویدادهای ملی، بازاریابی، و پیگیری بیمه هنرمندان، نقش مؤثری داشته باشند.

وی یادآور شد: امکان اضافه شدن تعداد این کمیته‌ها نیز وجود دارد.

صفاخواه افزود: کمیته رشد در رشته‌های سفال و سرامیک، انواع دست‌ساخته‌های چوبی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سراجی سنتی و بافته‌های داری تشکیل شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: کمیته دانش‌بنیان در زمینه‌های طراحی، نمونه‌سازی و بسته‌بندی، احیاء هنرهای از یادرفته، ارتباط دانشگاه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، فروشگاه‌ها و گالری‌ها، تبلیغات، بازاریابی و صادرات، شهرها و روستاهای ملی، بررسی مشکلات بانوان صنعتگر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته آموزش و ترویج نیز تشکیل شد، افزود: هدف از تشکیل این کمیته‌ها، رفع مشکلات فعالان حوزه صنایع‌دستی است و این کمیته‌ها، اتاق‌های فکری هستند که در آن ایده‌ها و طرح‌های خلاق مطرح تکمیل و به عنوان نقشه راه به مسئولان معرفی می‌شوند.

صفاخواه ادامه داد: استفاده از نیروهای خلاق و جوان، مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای در رابطه با رشد و ارتقاء صنایع‌دستی استان، ارتباط با دیگر استان‌ها با هدف پیشبرد اهداف کلان در حوزه صنایع‌دستی، از جمله وظایف این کمیته‌ها است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: