[ad_1]

به گزارش مرآت؛ اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری مرحله‌ی استانی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در تالار همایش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی این اداره‌کل، خبر داد و گفت: جشنواره بیست‌وچهارم در سه بخش رقابتی(ملی، بین‌الملل، زبان اشاره، ۹۰ ثاینه و پادکست)، بخش غیر رقابتی(ویژه برگزیدگان سال‌های قبل) و بخش علمی(جستار، مقاله علمی، کتاب، رساله و پایان‌نامه) اجرا می‌شود.

خدابخشی اظهار داشت: ثبت‌نام در این دوره از جشنواره، مرداد سال جاری در سامانه kanoonfest.ir، آغاز شده و از مجموع ۴۰۰ شرکت‌کننده، اثر ۴۵ قصه‌گوی بخش رقابتی پس از داوری و پایش اولیه به مرحله‌ی استانی راه‌ یافته است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد، ۱۴ قصه‌گو پس از رقابت صحنه‌ای با ارزیابی داوران استانی به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی می‌شوند.

مدیرکل کانون استان سمنان یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در دو بخش ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست این دوره از جشنواره تا پایان مهرماه سال جاری فرصت دارند تا اثر خود را در این سامانه بارگذاری کنند و داوری این بخش‌ها نیز به‌صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: نشست تخصصی «سنجه‌های داوری» به‌منظور همسان‌سازی و انتخاب بهینه و پایش دقیق‌تر، در تهران و استان برگزار شد و داوران، آمادگی کامل را برای پایش متمرکزگونه دارند.

خدابخشی در پایان سخنانش با اشاره به رشد صعودی و ۱۴۵ درصدی جشنواره امسال در بخش ملی، تصریح کرد: از سوی دبیرخانه استانی جشنواره، قصه‌گویان منتخب و راه‌یافته به مرحله‌ی استانی در سه بخش نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال،‌ زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها طی دو روز با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: