[ad_1]

در جریان تور یکروزه سفر به پارک ملی کویر مرکزی؛

به گزارش خبرنگار مرآت ؛ در جریان تور یک روزه  گردشگری خبرنگاران به پارک ملی کویر مرکزی در پاسگاه سنگ فرش ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل محیط زیست استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار منعقد شد.

بهرام علی ظاهری مدیر کل اداره محیط زیست استان سمنان در راستای انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه مزبور  بهره گیری از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی سازمان یافته فی مابین طرفین به منظور مرتفع نمودن نیازهای متقابل است.

مدیر کل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این تفاهم نامه به مدت سه سال منعقد شده است، افزود: بهره مندی دانشجویان و اساتید به ویژه دانشجویان دانشکده دامپزشکی از محیط زیستی موجود برای انجام پروژه های تحقیقاتی و از طرف دیگر پیشبرد بهتر و ارتقا علمی و تنوع زیستی پارک ملی کویر با بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه از اهداف این تفاهم نامه است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح تنوع زیستی گونه های متنوع در این پارک ملی با بهره گیری از ظرفیت بومی انجام شده ، درحالیکه همین طرح در کشور قزاقستان حتی با بهره گیری از امکانات دیگر کشور با ۹۰ درصد تلفات با شکست مواجهه شد.

این مقام مسئول  از انتقال موفق گورخر به پارک ملی کویر مرکزی پس از ۴ سال وقفه در طی دوهفته گذشته خبرداد و گفت: آخرین مرحله انتقال تعداد ۱۲ راس گورخر ایرانی از پارک ملی خبر کرمان به پارک ملی کویر مرکزی گرمسار انجام شده است.

ظاهری همچنین  تصریح کرد: در حال حاضر در کل ۲۸ راس گورخر آسیایی در پارک ملی کویر نگهداری می شوند که ۱۶ راس جمعیت ازاد هستند و ۱۲راس از کرمان منتقل شده و در سایت است که پس از گذراندن مراحل تست سلامت آنها در جمعیت آزاد رها سازی می شوند.

بنا به گفته مدیر کل محیط زیست استان سمنان علاوه برگورخر آسیایی ،۳۵۵ گونه گیاهی و ۱۶۵ گونه جانوری در این زیستگاه وجود دارند که البته جبیر(گونه ای از آهو) حدود ۷۰۰ راس، کل و بز حدود ۹۰۰ راس و قوچ و میش حدود ۸۰۰ راس شاخص این منطقه است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: