[ad_1]

به گزارش مرآت، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در زمینه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان توسط محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات این اداره کل به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در سه محور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و آموزشی و تقویت فرهنگ مشارکت و تعامل و همکاری میان نهادهای مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً کتاب و کتاب‌خوانی به امضای طرفین رسید.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه ارتباط دو دستگاه و همکاری‌های مشترک بین دو دستگاه بیش از پیش گسترش یابد.

وی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف ترویج و تبیین رشادت‌ها و دستاوردهای رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

طاهریان ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های مشترک شده انجام بین دو اداره کل افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث ترویج کتاب‌خوانی و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شود.

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و هیأت همراه و استقبال از برنامه‌های این اداره کل و تأکید بر لزوم و تداوم همکاری‌ها بین دو دستگاه، کتابخانه‌ها را به‌عنوان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد.

وی افزود: باید ادبیات دفاع مقدس را به نسل به نسل منتقل کنیم تا نوجوانان و جوانان با رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهیدان بیشتر آشنا شوند.

سلامی ضمن بیان اینکه نگاه ما به مقوله دفاع مقدس نگاه سازمانی نیست، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با نگاه انقلابی در مسیر شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس قرا گیریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو با نویسندگان، روایتگری و خاطره‌گویی، جلسه نقد و بررسی آثار نویسندگان برجسته استانی در حوزه دفاع مقدس، نشست‌های کتاب‌خوان، اهدای کتاب‌های صوتی به کتابخانه‌های عمومی، تولید پادکست و نسخه بریل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، تجلیل از نوقلمان حوزه دفاع مقدس و … ازجمله اقدامات مشترک کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: