[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ روز ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بود که فردی به نام مهسا امینی که از سنندج به تهران سفر کرده بود به همراه دختر خاله اش توسط ماموران گشت ارشاد تذکر دریافت کرد.

ماموران گشت ارشاد با تأکید بر این که مسئله خاصی پیش نیامده است عنوان می کنند که فقط باید در کلاس های توجیهی ۴۰ دقیقه ای در ارتباط با حجاب شرکت کند.

طی اخباری که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر می شود، مهسا امینی در کلاس دچار سکته  قلبی شده و در بیمارستان به کما می رود.

هر آن چه که در این مدت در شبکه های غیر رسمی منتشر شد حاکی از برخورد خشن و ضرب و شتم مهسا امینی بود که طبق ادعای کاربران، او به این دلایل سکته کرده و در بیمارستان شده است.

در فضای توئیتر که هم گام با خلاء خبری در این موضوع، هر فردی هر آنچه بخواهد را به نگارش در می آورد؛ شخصی که خود را پزشک معرفی کرده است با استناد به دلایلی تآکید می کند که مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و علت به کما رفتن او نیز همین است.

 

رسانه های بی بی سی و ایران اینترنشنال نیز بلافاصله با استناد به همین مطالب منتشر شده از سوی کاربران توئیتری، ادعاهای واهی آنان را تکرار می کنند.

پس از گذشت یک روز از ماجرا و عدم اطلاع رسانی به موقع پلیس، بالاخره مرکز اطلاع پلیس تهران ضمن رد برخی اخبار و ادعاهای رسانه های معاند، درباره این حادثه اعلام کرد: مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بوده و اخبار تکمیلی در مورد این حادثه متعاقباً اعلام خواهد شد.

در میان بمباران خبری در مورد این واقعه، بالاخره دو روز پیش فیلم دوربین مدار بسته از لحظه بُروز سکته قلبی مهسا امینی توسط پلیس منتشر شد.

در این فیلم به وضوح مشخص است که مهسا امینی بدون هیچ مسئله خاصی وارد کلاس می شود و پس از گفت و گو با یکی از مامورین به طور ناگهانی از حال رفته و دچار سکته قلبی می شود.

 

انتشار همین ویدئو برای باطل دانستن ادعای کسانی که عنوان می کردند امینی مورد ضرب شتم قرار گرفته و حین بازجویی سکته کرده، کافی است.

جالب توجه است که کاربری که در توئیتر خود را پزشک معرفی کرده بود، بلافاصله پس از انتشار فیلم مذکور، توییت خود را حذف کرد و از ارائه هرگونه پاسخ به دنبال کنندگان خود سر باز زد.

 

از طرفی طبق نظر برخی پزشکان عکس گرفته از مهسا امینی در بیمارستان بنا علل پزشکی بی اعتبار و احتمالاً به قصد ایجاد انحراف در خبر حقیقی منتشر شده است.

 

همچنین انتشار تصویر گزارش پزشکی بیمارستان کسری حاکی از این مسئله هست که اثری از شکستگی و خونریزی در جمجه مهسا امینی وجود ندارد.

 

گفتنی است طبق اعلام مراکز درمانی کردستان امینی در کودکی دچار عارضه قلبی و صرع بوده است و همین مسئله امکان بروز سکته قلبی را در متوفی تشدید کرده است‌.

 

به نظر می رسد اقدام دیر هنگام پلیس در انتشار فیلم دوربین های مدار بسته و عدم پاسخگویی سریع به واقعه رخ داد، موجب انتشار چنین اخبار کذبی در فضای مجازی شد.

به هرحال باز هم جریان رسانه ای ضد انقلاب رسوا شده و دروغشان بر ملا شد.

حالا با روشن شدن ادعای بی اساس شکنجه مهسا امینی توسط نیروهای گشت ارشاد، رسانه های غربی با گمراه کردن و تهییج افکار عمومی قصد دارند ابعاد تازه ای به این واقعه بخشیده و از این رهگذر با تشویق به ایجاد تجمعات اعتراضی نظم و امنیت عمومی کشور را به چالش بکشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: