[ad_1]

به گزارش مرآت؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در همایش «سنگرسازان بی‌سنگر» در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان که با محوریت گرامیداشت و پاسداشت یاد و نام سردار شهید مرتضی شادلو برگزار شد، با اشاره بر لزوم توجه ویژه به وصایای شهدا اظهار کرد: توجه به وصایا و ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

وی ضمن تشریح جایگاه و منزلت شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت: همه ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم تکریم مقام شامخ شهدا از سوی مردم خاطرنشان کرد: هر مقدار از مقام شامخ شهدایی مانند «شهید مرتضی شادلو» تجلیل کنیم، جا دارد.

امام جمعه سمنان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به وصیت‌نامه شهدا از سوی مردم خاطرنشان کرد: باید ببینیم که شهدا چه چیزهایی از ما خواسته‌اند و بر اساس خواسته آنان عمل کنیم.

پیشکسوتان شهادت فراموش نمی‌شوند

محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم و ارزنده جهادگران این استان در پشتیبانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: برگزاری برنامه‌هایی از این دست در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس تأثیر بسزایی دارد.

قاسمی با اشاره به یکی از فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نگذارید پیشکسوتان شهادت در پیچ‌وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز چند روز قبل در آیین تجلیل از ایثارگران سراسر کشور فرمودند، دفاع مقدس و ارج نهادن به ایثارگران یک وظیفه همگانی و عمومی بوده و این وظیفه در جهاد کشاورزی پررنگ‌تر است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در دفاع مقدس به‌ویژه در حوزه جهادگری نقش بسیار شاخصی در کشور داشته و عملکرد استان سمنان به نسبت جمعیت بسیار ارزنده بوده است، عنوان کرد: سه گردان از ۹ گردان قرارگاه حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) مربوط به جهادگران استان سمنان و در واقع عمده مسؤولیت‌های این قرارگاه بر عهده جهادگران استان سمنان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جهادگران جهاد سازندگی استان سمنان نقش بی‌بدیلی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

قاسمی با تأکید بر لزوم انتقال روحیه ایثارگری و جهادگری به نسل جدید جامعه، ابراز امیدواری کرد که در بازدیدهای برنامه‌ریزی‌شده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه دانش آموزان و دانشجویان، نقش مهم جهادگران استان سمنان در پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس به‌خوبی تبیین شود.

در این آیین تعدادی از جهادگران پیشکسوت دفاع مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان و همچنین جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تجلیل شدند.

 کتاب «جهاد سازندگی استان سمنان به روایت استاد گردان ولی‌عصر (عج)» نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: