[ad_1]

به گزارش مرآت، مجید عرفانی تبار رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار کرد: در ۶ماهه اول سال بالغ بر ۴.۵ میلیون تن بار با ناوگان حمل و نقل بار عمومی جابجا شده است که این میزان جابجایی توسط ۳۰۰ هزار سفر کامیونی در سطح استان به مقاصد درون و برون استانی انجام شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه ۱۶۰ تن محموله ترانزیتی طی ۲۰ سفر و به ارزش گمرکی دو میلیارد ریال جابجا شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ شرکت حمل ‌و نقل داخلی استان در این مدت جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشتند، تصریح کرد: گچ، سیمان، خاک معدنی و نمک از جمله عمده کالاهای جابجا شده در استان طی شش ماهه اول می باشد.

عرفانی تبار با بیان این مطلب که در حال حاضر بارنامه فقط به صورت الکترونیکی صادر می شود گفت: رانندگان توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربو به این حوزه را با دقت رعایت نموده تا مشکلی متوجه آنان نگردد.

انتهاب ناوگان حمل و نقل عمومی سمنان از سوی ۵۶۲ هزار مسافر

همچنین رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جابجایی بیش از ۵۶۲ هزار نفر مسافر در شش ماهه اول سال خبر داد.

عرفانی تبار با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۵۶۲ هزار نفر سفر درون استانی و برون استانی خود را با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده اند، افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۸۳هزار و ۵۰ سفر انجام شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین از فعالیت یک هزار و ۱۰۸ راننده در حوزه مسافر خبر داد و اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۴ هزار و ۵۶۴ سفر با اتوبوس، ۱۰ هزار و ۱۶۶ سفر با مینی بوس و ۵۸ هزار و ۳۲۰ سفر با سواری های عمومی بین شهری انجام شده که ناوگان مسافری شهرستان های شاهرود با ۳۰ هزار و ۸۲۸ سفر و سمنان با ۲۲ هزار و ۲۷۰ سفر بیشترین نرخ جابجایی را در ۶ماهه گذشته داشته اند.

عرفانی تبار همچنین به فعالیت ۸۴۱ ناوگان مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان اشاره کرد و گفت: ۴۰ شرکت مسافری در ۴ پایانه استان در حال خدمت رسانی به مردم و مسافرین می باشند.

وی در ادامه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل خواند و یادآور شد: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان افزود: سامانه گویای ۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان سمنان است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: