[ad_1]

به گزارش مرآت؛مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز جمعه گفت: وزش باد در ارتفاعات و افزایش ابر پدیده غالب امروز در استان خواهد بود.

ایرج مصطفوی افزود: برای بعدازظهر جمعه نیز در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تحولات جوی هفته آینده در استان سمنان ابراز داشت: از روز شنبه تا دوشنبه نیز در برخی نقاط استان به ویژه در ارتفاعات و نوحاحی شمالی، رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: دمای هوای بیشتر شهرهای استان از شنبه تا دوشنبه به طور میانگین به چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان ۲۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد است، گفت: امروز دمای هوای شهر رضوان در خنک‌ترین شرایط استان سمنان تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به پیش بینی دمایی هفته آینده، بیان کرد: خنک شدن هوا در روزهای در پیش در خنک‌ترین نقطه در رضوان تا هفت و در گرمترین نقطه در ایوانکی به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: