[ad_1]

به گزارش مرآت، علی اصغر جمعه‌ای ۶مهرماه که در همایش ظرفیت های اقتصادی استان سمنان در اتاق تجارت عمان برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان در محصولات باغی و از جمله پسته و انگور این استان که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، آمادگی صادرات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان از سمنان به عنوان استانی صنعتی و معدنی نام برد و افزود:  صنایع استان سمنان از صنایع توانمند ، بارز و شناخته شده هستند.

جمعه‌ای با اشاره به زیرساخت های خوب صنعتی و معدنی در این استان گفت: این آمادگی وجود دارد تا پذیرای سرمایه گذاران عمانی در استان پهناور سمنان باشیم.

وی ادامه داد: حضور صنایع منحصر فردی چون ساخت انواع ترانسفورماتور ، وجود دو شرکت خودرو ساز ، تولید  انواع محصولات شیمایی ، پلاستیک و شوینده  ،استان سمنان را خاص و ویژه معرفی می نماید

جمعه ای اضافه کرد: صنایع استان سمنان در بخش های مختلف همانند تولید محصولات خانگی ، الکترونیکی ، سیم و کابل ، محصولات ساختمانی، مشتقات نفتی ، صنایع غذایی و تامین قطعات خودرو کارآمد می باشند

این عضو اتاق ایران خاطرنشان کرد:  معادن غنی استان توانسته اند نقش قابل توجهی در رشد ناخالصی داخلی داشته باشند فرآوری محصولات معدنی شامل استرانسیوم ، پتاس ، سدیم ، فروسیلیس ، سدیم ، کائولن ، باریت و محصولات متنوع گچ  در مسیر صادرات قرار گرفته اند

رییس اتاق سمنان بهره‌وری کشاورزی در استان سمنان را هدفمند خواند و اظهار کرد: در چند سال اخیر توسعه صنایع کشت گلخانه ای در استان سمنان رشد چشمگیر داشته است.

در ادامه این نشست هیات اعزامی اتاق سمنان مذاکرات B۲B را با تجار و تولیدکنندگان عمانی برگزار و از سرمایه گذاران عمانی برای حضور در استان دعوت کردند.

همچنین در این همایش فیلمی از توانمندی های استان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری به زبان انگلیسی به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: