[ad_1]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خبر داد:

به گزارش خبر نگار مرآت؛ احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت بین‌المللی مجاهدان در غربت در تاریخ ۲ مهر سال جاری در دانشگاه علم صنعت آغاز به کار کرده و  اختتامیه این اجلاسیه بین‌المللی در تاریخ ۴ مهر با حضور مهمانانی از سراسر دنیا در دانشگاه دامغان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به این که فراخوان اجلاسیه مذکور، قبلاً در ۱۲ محور منتشر شده و مقالات دریافتی در حال داوری است؛ اظهار داشت: برنامه اختتامیه شامل سخنرانی و رونمایی از مقالات شده و در پایان مقالات به صورت مکتوب به شرکت کنندگان در اجلاسیه ارائه خواهد شد.

نمایشگاه “از غربت تا عظمت” در شهرستان دامغان

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه “از غربت تا عظمت” در اثنای برگزاری اجلاسیه در شهرستان دامغان، ابراز داشت: نمایشگاه مذکور با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله پارک علم و فناوری استان، آستان قدس رضوی، دانشگاه دامغان، تعدادی از واحدهای دانش بنیان و… برگزار خواهد شد.

ریواده با بیان این که این نمایشگاه با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبری فرزانه انقلاب برپا شده است؛ خاطر نشان کرد: با هدف معرفی ظرفیت و استعداد بالای شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان در سطح بین المللی، در نمایشگاه “از غربت تا عظمت” یک پنل تخصصی از محصولات دانش‌بنیان ارائه و معرفی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از برپایی یک نمایشگاه کتاب همزمان با برگزاری اجلاسیه بین‌المللی  مجاهدان در غربت خبر داده و افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره فرهنگ و ارشاد استان و ظرفیت خوب کتب دفاع مقدس استان سمنان در این نمایشگاه آثاری از جبهه مقاومت و فعالان حوزه ایثارو مقاومت و … برای علاقه‌مندان در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

حضور بیش از ۲۴۰ مهمان خارجی در اختتامیه اجلاسیه

وی با اشاره به حضور مقامات بلند پایه لشکری و کشوری و میهمانان بین المللی در اختتامیه این اجلاسیه تصیح کرد: تاکنون پیگیری هایی در خصوص میهمانان اجلاسیه صورت گرفته و میهمانانی از فرماندهان عالی رتبه و اعضای هئیت دولت برای حضور در اختتامیه دعوت شده اند که بنا به رعایت دستورالعمل های مرسوم اسامی میهمانان در روز مراسم اعلام خواهد شد.

ریواده از حضور تقریباً قطعی قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، امیرعبدالهیان وزیر خارجه و سردار رحیم صفوی فرمانده قرارگاه فرهنگی به عنوان سه تن از میهمانان اختتامیه اجلاسیه نام برد و اظهار داشت: بیش از ۲۴۰ میهمان خارجی از کشورهای مختلف دنیا و ۱۱ سفیر از کشور اسلامی از دیگر میهمانان مراسم اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی  مجاهدان در غربت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به این که تا امروز ۳۰ مقاله به دبیرخانه علمی این اجلاسیه رسیده است؛ عنوان کرد: برنامه روز اختتامیه از طریق شبکه های ملی و بین‌المللی و از جمله شبکه های ۱، ۲، ۳، العالم، افق و شبکه استانی سمنان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: حدود ۵۰۰ میهمان داخلی و خارجی متشکل از نخبگان، اندیشمندان و فرماندهان گروه های جهادی در اختتامیه این اجلاسیه بین المللی در شهرستان دامغان حضور خواهند یافت.

ریواده در ادامه بیان کرد: با توجه متقارن شدن برگزاری اجلاسیه با هفته دفاع مقدس، برپایی یک نمایشگاه از ادوات نظامی از دیگر برنامه های اختتامیه این اجلاسیه است.

معرفی استان، یکی از دستاوردهای مهم اجلاسیه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  با اشاره به این که یکی از دستاوردهای جنبی این اجلاسیه شناساندن ظرفیت های استان در سطح ملی و بین المللی است؛ گفت: بازدید شرکت کنندگان در آیین اختتامیه، از نمایشگاه و مشاهده ظرفیت و توانمندی های استان و نیز بازدید میهمانان از آثار و بناهای تاریخی و طبیعی استان از دیگر برنامه هایی است که با هدف معرفی ظرفیت های استان صورت خواهد گرفت.

وی  با اشاره به حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در هفته هفته دفاع مقدس و آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی  مجاهدان در غربت، ابراز داشت: پیکر مطهر این دو شهید گمنام و خوشنام در طول برنامه های هفته دفاع مقدس در استان میهمان ما هستند و پس از آن به تهران منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: