[ad_1]

به گزارش مرآت، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جاری و همزمان با آغاز مراسم پیاده روی ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ۵۵۴ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه‌های هلال احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی بهره مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون تعداد ۴۰۱ هزار و ٨٨٧ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۶ هزار و ۵۲۴ مورد ویزیت پزشک داخلی، ٨ هزار و ٧٠ ویزیت هم به صورت اورژانسی در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه‌های هلال احمر اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد مذکور، تعداد ٨ هزار و ۶۱۲ نفر توسط پزشک متخصص زنان، ٧ هزار و ۱۳۴ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، ٨ هزار و ١٨٠ نفر توسط پزشک ارتوپد و ٧ هزار و ۳۴۶ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده اند.

وی اظهار کرد: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ١٠١ هزار و ۲۱۴ مورد سرم تراپی، ۲۶ هزار و ۳۴ مورد تزریقات، تعداد ٧ هزار و ۲۲۴ مورد پانسمان و بانداژ و ٢ هزار و ۴۳۱ مورد گچ و آتل بوده است.

کولیوند گفت: همچنین ٢ هزار و ۸۱۵ نفر از خدمات نوار قلب، ۴ هزار و ٩٧٢ نفر از خدمات تست قندخون، ٢ هزار و ۵۴۳ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ۵۳۰ نفر اکسیژن تراپی استفاده و ۵۶۶ مورد هم از سونداژ استفاده کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به گرمای بسیار شدید حاکم بر کشور عراق گفت: تاکنون تعداد ٩٧ هزار و ۲۴۹ نفر با علائم شدید گرمازدگی به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

درمانگاه‌های هلال احمر خدمات دارویی و درمانی خود را در ٣ سطح مختلف به زائران ارائه می‌کند و این سطوح بر اساس میزان بهره گیری از خدمات درمان، دارو و بستری تعیین می‌شود.

مهر

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: