[ad_1]

جانشین سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان مطرح کرد:

به گزارش خبرنگار مرآت؛ نشست خبری تشریح برنامه های هفته ی دفاع مقدس با حضور سردار شوقانی جانشین سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان و حجت‌الاسلام‌ حسینی‌دیباجی مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

دوران دفاع مقدس فرصتی برای تبیین واقعیت های جنگ تحمیلی است

حجت الاسلام دیباجی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید دوران دفاع مقدس استان سمنان گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند است که باید از آن برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و جبران راههای طی نشده بهره مند شد.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین رشادت های رزمندگان دانست و افزود: در این دوران باید واقعیت های جنگ و از خود گذشتگی های رزمندگان برای نسل های جدید بیان و تبیین شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان تصریح کرد: دوران فاع مقدس بدین جهت برای کشور ما افتخار آمیز است که ما در این جنگ آغاز کننده نبوده و بنابر وظیفه تکلیف گرایی دینی خود از ناموس و کشور دفاع کرده و هدف این چنین ترسیم شده بود.

وی این دوران را مانند دانشگاهی دانست که به سبب آن بازدارندگی دفاعی، تربیت نسل ایثارگر، ارائه نسخه ای اطمینان بخش از ظرفیت های داخلی از برکات ان است که باید پاسداری شود.

۴۲ عنوان برنامه در هفته فاع مقدس اجرایی می شود

منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس از اجرای ۴۲ سرفصل در برنامه های شاخص استانی خبرداد و گفت: در ذیل ابن برنامه ها ۳ هزار فعالیت در مجموعه استان با شبکه سازی پایگاههای و نواحی مقاومت و همکاری دستگاههای اجرایی انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را با حضور بیش از یک میلیون نفر از سراسر کشور در غالب سامانه تصویری از برنامه های شاخص این هفته دانست و افزود: فردا چهارشنبه در استان سمنان نیز با حضور پیشسکوتان و مسئولین از طریق سامانه تصویری در محضر مقام معظم رهبری خواهیم بود و ازبیانات فرمانده کل قوا بهره مند خواهیم شد.

شوقانی همچنین برگزاری یادوارههای شهدا و برنامه ابروی محله را در سطح پایگاههای مقاومت و اقشار بسیج از دیگر برنامه های شاخص دانست و عنوان کرد: عصر روز پنجشنبه نیز گلباران و عطر افشانی مزار مطهر شهدا در سرتاسر استان انجام خواهد گرفت.

وی از اجرای همایش فراملی مجاهدان غربت در دامغان خبرداد و افزود:این همایش  در هفتمین سل متوالی به جهت گرامیداشت رزمندگان دفاع مقدس با حضور بی از ۳۰ کشور انجام می گیرد که در ذیل آن افتتاح نمایشگاه از غربت تا عظمت توانمندی های دفاعی کشور به نمایش در خواهد امد.

این مقام مسئول نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولین استانی در شروع سال تحصیلی  و افتتاح چند واحد مسکونی برای نیازمند نیز در شاهرود را  از دیگر برنامه های لحاظ شده در این هفته دانست.

لازم بذکر است پیاده روی بزگ خانوادگی با حضور اقشار مختلف ، نشست بصیریتی با رویکرد جهاد تبیین و رونمایی از تندیس شهدا در برخی شهرستان ها و رزمایش گروههای مواسات و جهادی،در عرصه های مختلف از دیگر برنامه های محوری و شاخص در این هفته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: