[ad_1]

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان:

به گزارش خبرنگار مرآت، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دفاع مقدس بزرگترین حماسه ایران محسوب می شود، گفت: دفاع مقدس قله پیروزی و مجاهدت های ملت ایران بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در ادامه افزود: بزرگداشت حماسه دفاع مقدس، بزرگداشت ارزش های انقلابی ملت ایران است.

سلامی با اشاره به برگزاری بیش از ۵ هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس، گفت:۱۰۰ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برنامه ها با مشارکت دستگاههای مختلف فرهنگی، اجرایی، نظامی در سطح استان برگزار خواهد شد.

به گفته سلامی؛ برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال از چهارشنبه سی ام شهریور با دیدار پیش کسوتان رزمنده و ایثارگر با مقام معظم رهبری آغاز می شود.

مدیرکل حفظ آثار استان از برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان سمنان ۳۱ شهریور خبر دادو گفت: در این روز گلزارهای شهدا در استان سمنان عطرافشانی و غبارروبی خواهد شد.

وی با اشاره به تولید و ارائه محصولات فرهنگی ویژه دفاع مقدس، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس ۸۰ عنوان کتاب، کتاب صوتی، آثار ادبی و هنری رونمایی می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از گردآوری ۲۰۰ هزار برگ اسناد دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: این اسناد در قالب ۸ عنوان کتاب جامع اسناد چاپ و منتشر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشنامه استانی دفاع مقدس در حال تدوین است که تا سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد و رونمایی خواهد شد.

سلامی؛ برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی هنری، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، اکران فیلم های دفاع مقدس ازدیگر برنامه های مهم گرامی داشت دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس پیکر دو شهید گمنام نیز در استان تشییع خواهد شد.

سمنان میزبان پانزدهمین دوره از جشنواره رضوی

فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به ارزش های دفاع مقدس، گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس یکی از نیازمندی های فردای ماست.

وی در ادامه افزود: کشور به فرهنگ ایثار و فداکاری به عنوان مولفه جدی فرهنگ عمومی نیازمند است.

مدیرکل ارشاد استان سمنان از میزبانی برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره رضوی در بخش داستان کوتاه خبر داد.

فلاح با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس همزمان با اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان، گفت: نشست های نقد فیلم ویژه دفاع مقدس در همه شهرستان ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: