[ad_1]

به گزارش مرآت، امیر کرم زاده درباره آخرین وضعیت تردد زائران حرم رضوی از استان سمنان بیان کرد: با توجه به اینکه همه ساله زائران بسیاری از استان رهسپار مشهد مقدس در ایام اربعین می‌شوند، شاهد پیک تردد به خصوص در روزهای پنجشنبه، جمعه و فردا شنبه هستیم.

وی با بیان اینکه این افزایش تردد در کنار مقوله مدیریت ترافیکی، نیازمند ارائه خدمات به زائران و مسافران است، افزود: در این ارتباط ستاد خدمات سفر نشست‌های متعددی را برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

پیک تردد زائران تا ۲۸ صفر

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: پیش بینی می‌شود که ایام اربعین تا پایان بیست و هشتم صفر این پیک تردد زائران و ضرورت خدمت رسانی به زائران حرم رضوی در استان ضرورت داشته باشد که در این ارتباط تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در حالت آماده‌باش هستند.

کرم زاده با بیان اینکه حجم بسیار بالایی از زائران رضوی از استان سمنان تردد می‌کنند لذا تأمین سوخت، اسکان و استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی و مراکز اقامتی و … در دستور کار قرار گرفته است، تاکید داشت: از آنجا که پیش بینی شده هشت میلیون زائر در مشهد مقدس حضور داشته باشند، سمنان، پایلوت پشتیبانی لجستیکی خراسان رضوی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این حجم از سفر زائران نیاز دارد تا ما در استان سمنان بتوانیم عملکرد بهتری را در قبال زائران داشته باشیم، گفت: در ایام اربعین تا بیست و هشتم صفر، نانوایی‌های کشیک نیز در سراسر استان فعال، و آدرس آنها نیز اطلاع رسانی خواهد شد تا مسافران بتوانند از آنها بهره مند شوند.

آماده‌باش مراکز خدماتی

دبیر ستاد خدمات سفر استان سمنان با بیان اینکه مراکز درمانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا بتوانیم نیازهای مسافران را هم تأمین می‌کنیم، افزود: تمام پمپ‌های بنزین استان نیز از لحاظ تأمین سوخت مورد نیاز مسافران با توجه به حجم عظیم ترددها، در آماده‌باش هستند.

کرم زاده درباره اسکان زائران رضوی بیان کرد: مصوبه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده که از ۱۹ شهریورماه مدارس به دلیل ثبت نام دانش آموزان، میزبان مسافران نباشند لذا این کار را برای ما دشوار می‌کرد در نتیجه رایزنی‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم تعداد محدودی مدرسه را در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ مدرسه برای اسکان زائران رضوی در استان سمنان مهیا شده است، تاکید داشت: شهرستان‌های سمنان و شاهرود دو مدرسه و در شش شهرستان دیگر استان هر کدام یک مدرسه برای اسکان مسافران و زائران رضوی آماده شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: