[ad_1]

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان سمنان:

به گزارش مرآت؛ سیده ربابه عمادی رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان سمنان، اظهار داشت: ۶۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد از شهریور سال گذشته تاکنون در استان سمنان صادر، تمدید، تعلیق و یا ابطال شد.

وی ادامه داد: به همت کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان، از شهریور سال گذشته تا کنون ۴۹۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تمدید، ۱۴ فقره تعلیق و ۷۲ فقره ابطال شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: وجود علامت استاندارد بر روی کالا نشانه انطباق کالا با استاندارد ملی است و به شهروندان توصیه می‌شود به خرید کالاهایی اقدام کنند که دارای علامت استاندارد و کد ده رقمی باشند.

وی یادآور شد: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارایه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و اطمینان خاطر در مصرف کننده است.

عمادی خاطر نشان کرد: پروانه‌ کاربرد علامت استاندارد صادر شده در استان سمنان طی یکسال گذشته در زمینه‌های مختلف مانند صنایع ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلزشناسی بود.

وی تاکید کرد: رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد و ضرورت دارد توجه به این مهم از سوی تمامی افراد به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی همواره مورد توجه باشد.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

[ad_2]

منبع

Shares: