[ad_1]

به گزارش مرآت؛ داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  امروز در یکصد و دوازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به رویکردهای سازمان امور مالیاتی در نظام مالیاتی اظهارداشت: در دولت سیزدهم با توجه به برنامه‌های وزیر و سند تحول دولت مردمی که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد ما مسئول شدیم تا آن را اجرا کنیم و بر این اساس باید چرخشی تحول‌آفرین را در دستور کار قرار می‌دادیم.

وی افزود: اولین چرخش ما این بود که فشار مالیات را از بخش رسمی اقتصاد برداریم و آن را به سمت بخش‌های غیررسمی و نامنظم و مالیات‌گریز ببریم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بخش‌های بزرگی از اقتصاد پنهان مانده است، تصریح کرد: هدف ما در رویکرد جدید این است که کسانی که فرار مالیاتی دارند به حلقه‌های مالیات دهندگان اضافه شوند؛ بنابراین به‌طور طبیعی فشار مالیات را بر بخش‌های رسمی کمتر می‌کنیم.

وی گفت: به‌عنوان یک دیدگاه شخصی و کارشناسی عرض می‌کنم که ما باید در نظام مالیاتی مطلوب به سمتی حرکت کنیم که سهم مالیات بنگاه‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های منظم اقتصاد به‌تدریج به حداقل برسد و سهم این بخش بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل مالیات باشد.‌

منظور ادامه داد: بنابراین این موضوع یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین است و حرکت از مالیات‌گیری مبتنی بر منبع به مالیات‌ستانی مبتنی بر شخص و فرد می‌رود. این اتفاق قرار است با ایجاد پایه جدید مالیات بر مجموع درآمد که لایحه آن با عنوان اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به دولت ارسال شده است، بیفتد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: