[ad_1]

به گزارش مرآت، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: هم اکنون ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با دستور استاندار در شرق استان سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان به صورت نقد به طرح‌های اداره کل راه و شهرسازی شرق استان اختصاص یافت، افزود: به این ترتیب بزرگترین طرح در حوزه راه‌های استان به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر عباس آباد به کاهک با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اعتبار ۵۶۰ میلیارد تومانی این اداره کل در سال ۱۴۰۰ از محل منابع ملی و استانی، یادآور شد: از این میزان ۴۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که به نسبت اعتبارات سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بود.

عمیدی با بیان اینکه از این مبلغ ۳۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۰۵ میلیارد تومان نیز استانی بود، تصریح کرد: علاوه بر این ۸۱ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی نیز برای تکمیل و ساخت راه‌های روستایی شاهرود و میامی هزینه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهرها و روستاهای شاهرود و میامی اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا امسال در هفته دولت ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

عمیدی همچنین با بیان اینکه در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شاهرود و میامی بخشی از کمبود اعتبارات راه و شهرسازی نیز جبران شد، افزود: در این سفر مجوز برگزاری مناقصه در حوزه راهداری به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان دریافت شد که این امر در چندسال گذشته بی‌سابقه بود.

وی به دریافت مجوز ماده ۵۶ محور شاهرود – آزادشهر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش همکاران امیدواریم قطعه چهارم طرح به طول ۱۱ کیلومتر که در دست اجراست تا پایان سال آماده روکش آسفالت شود و نیز تقاطع مجن که در این مسیر قراردارد برای تکمیل از این اعتبار بهره‌مند گردد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: