[ad_1]

به گزارش مرآت، آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی کیاسر واقع در بخش چهاردانگه شهرستان ساری عصر دیروز یکشنبه شروع و صبح امروز مهار شد.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری با اعلام این که آتش در منطقه مهار شده است ، گفت: ولی نیروهای امدادی ، اهالی محل و یک فروند بالگرد در منطقه مستقرند تا آتش سوزی به طور کامل خاموش شود.

وی با بیان این که میزان خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی بخش چهاردانگه توسط کارشناسان در دست بررسی است، در باره تلاش های صورت گرفته برای خاموش کردن آتش هم توضیح داد : پس از گزارش دریافتی مبنی بر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی کیاسر، نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و با مشارکت مردمی مشغول مهار آتش‌سوزی شدند.

وی با بیان اینکه بالگرد از مازندران برای کمک به اطفا حریق به گیلان اعزام شده بود که با وقوع آتش‌سوزی در کلاردشت و کیاسر، بالگرد به مازندران برگشت و با انجام چند سورتی پرواز، آتش سوزی در عرصه های جنگلی کلاردشت عصر روز گذشته مهار شد، افزود : از نخستین ساعت بامداد امروز، کار اطفای حریق در عرصه های جنگلی بخش چهاردانگه ساری آغاز شد و در نهایت با مشارکت نیروهای امدادی و مردمی، این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز مهار و کنترل شد.

فرماندار ساری گفت: محدوده دچار حریق دارای پوشش جنگلی از نوع درختان راش است که به دلیل شیب تند این منطقه، عملیات مهار و کنترل به سختی انجام شد تا از سرایت آن به دیگر مناطق جلوگیری شود.

مازندران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می‌شود. اداره کل منابع طبیعی منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و اداره کل منابع طبیعی نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: