[ad_1]

به گزارش مرآت؛ رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان قرار است طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شود. مسابقاتی که مدعیان کشتی جهان نگاه ویژه ای به آن دارند و برخی از قهرمانان ناکام و غایب در مسابقات جهانی سال گذشته در نروژ به دنبال جبران و دورخیز برای المپیک هستند.

این در حالیست که اتحادیه جهانی کشتی در آستانه پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان از تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی یاد کرده که در این آوردگاه بزرگ به دنبال کسب عنوان تیمی از دست رفته در جهانی ۲۰۲۱ نروژ است.

بر اساس لیست منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی، بیش از ۸۰۰ کشتی‌گیر در دو رشته آزاد و فرنگی مردان و زنان از سراسر جهان در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان شرکت خواهند کرد.

طبق گزارش اتحادیه جهانی علاوه بر تیم‌های ایران و آمریکا که با ستارگان خود به صربستان می آیند و بی‌تردید در غیاب تیم روسیه به دنبال کسب قهرمانی هستند، تیم‌های گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و ترکیه نیز با تک ستاره‌های خود نگاه ویژه ای برای کسب مدال و عناوین درخشان دارند. هر چند که در مسابقات کشتی آزاد، مصاف دیرینه و سنتی بین ایران و آمریکا به عنوان یکی از حساس‌ترین مصاف‌های این دوره از رقابتهای جهانی تلقی می‌شود؛ به ویژه آنکه رقابت این دو تیم برای کسب سکوی نایب قهرمانی در مسابقات جهانی سال گذشته بسیار نزدیک و میلیمتری بود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی سال گذشته که در شهر اسلو نروژ برگزار شد توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید. ضمن اینکه علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم هم به مدال نقره دست یافتند و مجتبی گلیج هم در وزن ۹۷ کیلوگرم تک مدال برنز کشتی آزاد ایران را به دست آورد. بدین ترتیب تیم ایران در رده‌بندی تیمی با ۱۶۲ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

کشتی فرنگی ایران هم در رقابتهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ عملکرد درخشانی داشت و توسط میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید. همچنین محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم هم به مدال برنز دست یافتند. در پایان نیز تیم کشتی فرنگی ایران با کسب ۱۴۶ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

حال با توجه به عملکرد آزاد و فرنگی کاران ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ، بسیاری از اهالی کشتی و کارشناسان این رشته معتقدند می‌توان در غیاب تیم روسیه بهترین نتایج را در صربستان رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، ترکیب کاروان کشتی ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد

۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری

۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی

۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

 

مهر

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: