[ad_1]

به گزارش مرآت؛ بهرام کوزه‌چی نسالیان مدیر فرودگاه شاهرود در آیین بدرقه زائران حسینی در جمع خبرنگاران افزود: پرواز زائران توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر و با هواپیمای فوکر ۱۰۰ انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز نیز یک پرواز به مقصد نجف از فرودگاه شاهرود انجام می‌شود، ابراز داشت: این پرواز به احتمال فراوان با یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه شاهرود ادامه داد: زمان برگشت این ۲ پرواز به مقصد شاهرود روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه است.

کوزه‌چی با اشاره به اینکه این پروازها به همت مردم و مسوولان شهرستان به ویژه نماینده شاهرود و میامی برقرار شد، اظهار داشت: از مجموع ۵۴ فرودگاه کشور فقط ۱۷ فرودگاه موفق به اخذ مجوز پرواز اربعین شدند که فرودگاه شاهرود یکی از آنها است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیمای شاهرود به نجف طبق نرخ مصوب دولتی ۶ میلیون تومان است.

مدیر فرودگاه شاهرود اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیت‌ها به منظور برقراری پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود مهیا است و فقط به استقبال مردم در تداوم پروازها بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه شاهرود پنجم اردیبهشت سال ۹۸ در مسافرتی یک روزه به مقصد نجف اشرف با ۴۵ مسافر انجام شد.

نخستین مسافران این پرواز را جمعی از خانواده‌های شهدا، مردم و برخی از مسوولان استانی و شهرستان شاهرود تشکیل دادند.

فرودگاه شاهرود حدود ۲۸ سال پیش در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق این شهرستان و در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.

سال ۱۳۶۷ برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان‌های پایانه مسافری، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

اواخر سال ۱۳۸۰ با فرود نخستین هواپیمای مسافری، بهره‌برداری از این فرودگاه آغاز شد.

در هفته دولت امسال نیز ساختمان ایستگاه هواشناسی فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود افتتاح شد؛ این طرح با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در چهارمین روز از هفته دولت بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: