[ad_1]

به گزارش مرآت، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر تحول و پیشرفت اظهار داشت: آیت الله رئیسی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری وعده هایی به مردم دادند و وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف برای تحقق این وعده ها اقدام به  تهیه و تدوین سند تحول کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد با راهبردهای کلان برنامه های خویش را محقق نماید افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین شعارهای دولت سیزدهم بحث عدالت و عادلانه سازی فرصت ها و نیز توجه به مناطق محروم و بخش های کمتر توسعه یافته است.

فلاح، مردمی سازی فرهنگ را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و اظهار داشت: دولت قصد دارد فعالیت های فرهنگی را مردمی ساخته و به نهادها و تشکل های مردمی واگذار کند و این از سرفصل های مهم دولت سیزدهم است.

وی، کم کردن فاصله مردم با مسوولان و مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی را از دیگر اولویت های دولت آیت الله رئیسی برشمرد و ادامه داد: این اقدامات منجر به کم شدن فاصله مردم با دولت شده و فعالیت های مردمی را تسهیل خواهد کرد.

فلاح با اشاره به سیاست های دولت در بخش فرهنگ افزود: استفاده از صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی در مسایل فرهنگی و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در این خصوص مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: برای تحقق این اهداف تدوین سیاست ها و سند تحول مد نظر قرار گرفته تا از این طریق ساختارها و تقسیم کارها، وظایف اصلاح شود و این بخشی از انتظارات دولت است و در این عرصه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز تدوین سند تحول استانی مد نظر و اقدام قرار گرفته است.

در نشست کارگروه علمی مشورتی سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با توجه به اسناد بالادستی طراحی و تدوین شده است مطرح و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: