[ad_1]

به گزارش مرآت؛ جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: حذف ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی به‌منظور تکریم مؤدیان مالیاتی، ارتقای رضایتمندی همشهریان و کاهش ترددهای غیرضروری اجرایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم آشنایی مؤدیان مالیاتی با این طرح و به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق آنها، برای مراجعه به حساب کاربری و رؤیت اوراق بارگذاری‌شده در حساب فوق، مهلت یک هفته‌ای در نظر گرفته شده بود که در صورت عدم رؤیت، برگه مالیاتی مربوط از فرآیند ابلاغ الکترونیکی خارج و به‌صورت فیزیکی به مؤدیان ابلاغ می‌شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اضافه کرد:‌ پس از طی دو سال از اجرای اولیه این طرح و آشنا شدن مؤدیان مالیاتی با فرآیند انجام کار، سازمان امور مالیاتی به پیاده‌سازی سازوکار جدیدی اقدام کرده است که بر اساس آن، ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی که از طریق سامانه‌های سازمان صادر می‌شوند، به‌طور کامل حذف می‌شود.

انوری تأکید کرد: مؤدیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: پس از فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک، کلیه اوراق مالیاتی مؤدیان که در سامانه‌های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می‌شود، روی حساب کاربری مؤدیان بارگذاری شده و هم‌زمان ضمن ارسال پیامک اطلاع‌رسانی و پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مؤدیان ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند.

انوری گفت: چنانچه مؤدی ظرف ۱۰ روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به‌عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: