[ad_1]

به گزارش مرآت، عباس طاهران پور، با بیان اینکه میامی دارای وضعیت ویژه این نسبت به دیگر شهرستان‌های استان سمنان است، بیان کرد: میامی تنها شهرستان استان است که ۸۸ درصد جمعیت ۴۰ هزار نفری آن در روستاها زندگی می‌کنند و این شرایط را ویژه می‌کند.

وی با بیان اینکه میامی دارای ۳۹ روستا است که ۱۱ روستا در بخش کالپوش با جمعیت ۲۰ هزار نفر و ۲۸ روستا نیز در بخش مرکزی با جمعیت تقریبی ۱۸ هزار نفر قرار دارند همچنین عمده ارتزاق میامی از باب کشاورزی است و این شهرستان بزرگترین تولیدکننده گندم استان سمنان محسوب می‌شود.

سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه ۳۴ هزار تن از ۶۳ هزار تن گندم تضمینی خریداری شده استان سمنان سهم میامی بود که این نشان از توانمندی‌های شهرستان در بعد کشاورزی دارد، گفت: میامی قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

طاهران پور با بیان اینکه گندم تنها یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی میامی است، در حالی که چغندر قند، آفتاب گردان، جو، عدس و … از دیگر مزیت‌های ویژه اقتصاد کشاورزی، شهرستان میامی محسوب می‌شود، گفت: فلفل این شهرستان به کشورهای مختلف صادر می‌شود که توانسته بازارهای خوبی را هم به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه دامداری دیگر رکن اقتصادی شهرستان میامی است اگر چه حال و روز دامداران خوب نیست، ابراز کرد: ۲۲۰ هزار دام سبک و ۱۲ هزار رأس دام سنگین در میامی وجود دارد و روزانه ۱۲۰ شیر در این شهرستان تولید می‌شود. این شهرستان همچنین ۱۴۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مردم همواره پای نظام اسلامی هستند و بیشترین میزان مشارکت در انتخابات را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست فرمانداری میامی با بیان اینکه این شهرستان دارای فرهنگ غنی است و چهره‌های مانند ابن یمین و رهبر نهضت سربداران، ارمیان نبی و … از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان محسوب می‌شوند، گفت: این شهرستان همچنین ۱۰ کاروانسرای تاریخی دارد که در سه دوره تاریخی از جمله صفوی ایجاد شده و به واسطه قرارگیری در مسیر جاده ابریشم از دیرباز اهمیت ویژه این نیز دارد.

طاهران پور با بیان اینکه میامی ده سال است که مستقل شده و در این مدت، اتفاقات خوبی در آن رخ داده است، گفت: علی رغم تمام تلاش‌ها، همچنان نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید شاهد تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم باشیم اگر چه در بخش‌های زیرساختی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: