[ad_1]

به گزارش مرآت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بازدید و افتتاح طرح های کشاورزی به شهرستان گرمسار سفر کرده است، در دیدار با بهره برداران و کشاورزان در فرمانداری گرمسار اظهار کرد: استان سمنان در مردمی سازی یارانه ها به خوبی عمل کرده است، ما شرایط سختی را در مردمی سازی یارانه ها داشتیم و من از تمام کشاورزان و تولیدکنندگان تشکر می کنم.

وی افزود: بحران اوکراین باعث صف، کمبود و سهمیه بندی در جهان شد اما ما با وجود افزایش قیمت های جهانی ناشی از بحران جنگ اوکراین، آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان که مصرف را افزایش می دهد و اصلاح ساختار نظام اقتصادی و مردمی سازی یاران ها در ۲۱ اردیبهشت هیچ صف و کمبودی در کشور نداشتیم که نشان از غیرت تولیدکننده ایرانی است.

ساداتی نژاد تاکید کرد: هنوز از استرس در تولیدکنندگان خارج نشده ایم و شرایط سختی داریم اما تمام تلاش خود را می کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از سیلوی شهرستان گرمسار بازدید خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: تا تکمیل این سیلو زمان زیادی باقی نمانده و به زودی از آن بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خرید دام زنده ۱۲۰۰ میلیارد تومان به دامداران بدهکار هستیم که ۹۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به استان سمنان است، عنوان کرد: ۳۰ هزار راس دام در گرمسار استان سمنان خریداری شده است که از هفته آینده با تهاتر نهاده دامی پرداخت خواهد شد و سپس پس این تهاتر به تمام کشور تامین داده می شود.

ساداتی نژاد با اشاره به بازگشت قانون تمرکز به وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم ، اذعان کرد: از آبان ماه مسئولیت مصرف کننده و تولیدکننده به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است، پس از مردمی سازی تولیدکنندگان را داریم که محصول خود را پایین تر از قیمت تولید فروخته اند که نشان دهنده غیرت تولید کننده است که پای سفره مردم ایستاده است.

وی با بیان اینکه باید استاندارد تولیدات صنعتی و سنتی را از هم مجزا کنیم تا بهره برداران سنتی آسیب نبینند، عنوان کرد: بهره‌برداران سنتی عموماً معیشت بالایی ندارند و اعمال استاندارد یکسان با واحدهای صنعتی باعث ضرر به بهره‌برداران می‌شود و ممکن است از چرخه تولید خارج شوند لذا تا هفته آینده بازرسی میدانی انجام خواهد شد و پروانه بهره برداران روستایی در شهرستان گرمسار اصلاح می شود تا به تولید آسیب نرسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما با تعدیل دبی پروانه موافقیم اما با تغییر آن موافق نیستیم، گفت: هیچ کس بهتر از کشاورز متوجه تغییرات آب زیرزمینی نمی شود، اگر قرار به تعدیل است باید معیشت کشاورز و الگوی کشت معیشتی برای کشاورز در نظر گرفته شود اما با تغییر سند برداشت موافق نیستیم.

وی افزود: قانون امنیت غذایی با ۱۳ ماده در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که ماده ۷ آن در زمینه تامین اجتماعی است تا کارفرما در بنگاه‌های کوچک جزء لیست قرار گیرد اما این قانون هنوز پس از بازگشت از شورای نگهبان معطل مانده است و از نمایندگان می خواهم تصویب و آن را تسریع بخشند تا مشکل برطرف شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات در هیچ زمینه ای نداریم و با عوارض حوزه مصرف داخل را کنترل می کنیم، گفت: نام زنده بیش از صدهزار رست درخواست شده است که قرنطینه آن به پایان رسیده است ما صادرات مرغ و تخم مرغ فراورده های گوشتی و لبنی را خواهیم داشت، مشکل صادراتی سیب پس از ۱۶ سال به پاکستان و مشکل صادرات مرغ پس از ۶ سال به عراق برطرف شده و این صادرات را خواهیم داشت، همچنین با توافقات انجام شده صادرات عسل و مرکبات به چین انجام می‌شود.

[ad_2]

منبع

Shares: