[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، بیان کرد: شبکه‌های آب آشامیدنی در بخش شهری و روستایی استان سمنان نیاز به پهنه‌بندی و اصلاح شبکه به طول ۲‌هزار  کیلومتر دارد.

وی ادامه داد: سالانه باید دست کم ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام شود که اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد و بخش‌زیادی از مصرف آب  در شهرهای استان سمنان در بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: کاهش بارندگی موجب کاهش منابع‌ آب‌های سطحی و خروجی آب قنوات و چشمه‌ها شده است و در این شرایط مدیریت مصرف آب و نوسازی شبکه آبرسانی از جمله اقدامات ضروری است.

وی یادآور شد: خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سالجاری کاهش یافته است.

طاهری افزود: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.

وی تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند استفاده از سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و  استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.

به گزارش ایرنا، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی در شهرهای گرم استان، استفاده از سرشیرهای مخلوط و انتقال آبیاری فضای سبز از روز به ساعات شب، برخی از توصیه ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: