[ad_1]

به گزارش مرآت؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال، در خصوص ظرفیت ۳۰ درصد استادیوم‌ها برای حضور هواداران تصریح کرد: این عدد به آخرین ابلاغ سال گذشته ستاد مقابله با کرونا باز می گردد که به مجموعه فوتبال اعلام شده بود و ما هم هنوز بر همین اساس اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: هنوز ابلاغ جدیدی به ما اعلام نشده است اما استانداری‌ها به صلاحدید خود و نسبت به رنگ استان خود با محوریت کرونا می‌توانند تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند و این مساله را در استادیوم آزادی دیدیم و به نظر می‌رسد به سمت عادی شدن گام برمی‌داریم.

او در خصوص اینکه چرا بازی پرسپولیس و آلومینوم اراک با حضور هواداران برگزار شد هم گفت: قرار بر این بود که این بازی بدون حضور تماشاگر باشد و حکم انضباطی هم بر همین اساس صادر شده بود. اما متوجه شدیم که برخی از هواداران در استادیوم بودند و باید گزارش ناظر بازی را مطالعه کنیم تا شرایط بررسی شده و تصمیم‌گیری شود.

مهدی در خصوص بازی بعدی پرسپولیس در هفته چهارم و اینکه آیا این دیدار با حضور بانوان طرفدار سرخ‌پوشان تهرانی برگزار می‌شود یا خیر، تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص به نیروهای انتظامی و شورای تامین باز می‌گردد اما فکر نمی‌کنم منعی در این خصوص وجود داشته باشد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایط مختلف استادیوم‌های کشور گفت: هر فضایی بر اساس ساختار فیزیکی و سازه‌های مربوطه، شرایط متفاوتی دارد و فعلا در حال بررسی هستیم تا روند کار، حضور بانوان، میزبانی شایسته و مسایلی از این دست ارزیابی شود و بعد از مشخص شدن شرایط مساعد در چرخه کار قرار می‌گیرند. فعلا در آزادی این مساله را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم، متاسفانه از بابت زیرساخت‌ها دچار نواقصی هستیم که باید حل و فصل شود و این مساله در دستور کار خواهد بود.

وی در خصوص این که کدام استادیوم‌های کشور قابلیت حضور بانوان را دارند، گفت: هر ورزشگاهی برای خود معایب و محاسنی دارد و نمی‌توانیم آن ها را با هم مقایسه کنیم اما چند ورزشگاه داریم که نزدیک به استادیوم آزادی است. ورزشگاه نقش جهان، ورزشگاه شهدای فولاد، فولاد شهر، استادیوم شهید سپهبد سردار سلیمانی سیرجان و امام رضا مشهد این قابلیت را دارند و اگر استادیوم‌های مس هم تکمیل شود شاید تا نیم فصل این مساله محقق شود.

سهیل مهدی در خصوص برنامه هفته ششم و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران هم گفت: ۱۹ و ۲۰ هفته ششم برگزار می شود و منتظر هستیم تا بر اساس اعلام سرمربی تیم ملی فوتبال و اسامی حاضر در اردو هفته هفتم را برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: